4060
Sök

Rispad bil/ Försäkring?

helt galen
388 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Nua har det vart ungar på parkeringen och jävlats igen. Inga inbrott den här gången, men minst fem bilar har blivit repade längs sidorna med nyckel eller liknande. Mina bilar har klarat sig den här gången (tråkigt att repa vita bilar?) men risken är ju stor att det händer igen... Stackars drabbade säger jag bara!

Men till frågan,
Är det bara helförsäkring som täcker detta? Jag gissar att det måste lackas om för att få ett hyggligt resultat, speciellt på de nyare bilarna. Eller tar halvförsäkringar sådan här skadegörelse också?

Snart får man sova i bilen med knölpåk i näven för att vara säker på att ha den ifred...

Varför åka fort när man kan åka brett?

huh?
10 427 Inlägg
31 oktober 2007
Man får väl kolla upp med försäkringsbolaget man har helt enkelt.

Jag har en vagnskadeförsäkring med en självrisk på 3000 spänn om
man skulle lyckas ha sönder nåt själv eller om nån annan hjälper till wink

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
31 oktober 2007
när det finns idioter som gör såna skadegörelser och det inte finns vitnen, finns en försäkring som täcker detta oavsett vad du har, du måste har en polis allmälan på dessa skador och ring till din försäkring och förklara situationen till och med att det var flera bilar. skicka till dom polis allmälan.
på min bil, dom hade försök att komma in i bilen genom bagaget och när dom upptäkdes att det in gick, dom hoppade på bilen överallt. i börja, efter försäkring besiktning det sa att det var jag som görde det för att få ersättning, bilen var 2 år gamal. jag sa till dom att jag överlämna detta till min advokat och det görde jag, en vecka efter, fick jag ett brev att jag skulle lämna bilen till verkstad för reparation. försäkring betalade 63.000:-.
MVH ((Alain))

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 Inlägg
31 oktober 2007
Tjena! jag har länsförsäkringar helförsäkring! vagnskada 5000kr. fick bilen repad lite varstans. går som självrisk 5000kr i mitt fall. lackar hela bilen Utom taket och bak kofångare där inga repor fanns.

Medlem 34530
908 Inlägg
31 oktober 2007
Har bara 1000kr i självrisk vid skadegörelse på bilen, SAAB-if försäkring.
Vagnskada ligger på 3000 eller 4000.

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

helt galen
388 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Problemet är att varken jag eller morsan vill ha helförsäkring på bilarna, gamla volvo från -90-talet. Hoppas att det aldrig kommer bli aktuellt med att behöva lacka om delar efter ungjävlars ifioti heller. Självrisk på flera tusen när det är vad man betalade för bilen känns pissigt... Jaja, låter som om jag får leva med repor om ungarna går på min bil tyvärr...

Varför åka fort när man kan åka brett?

1337
1 343 Inlägg
31 oktober 2007
Är ni smarta skaffar ni trygg hansa och tar en tilläggsförsäkring som heter nåt med självriskreduserare eller nåt.
Det gäller för skadogörelse vilket det i detta fall är tal om..

95/år kostar den och sänker självrisken med 3000kr om det rör sig om skadogörelse.
Värt att ta en titt på...

I'm not a fighter, I'm a lover!

Sök