J-vla skit fbolag volvia!

mYGeL
4 november 2007 · 1 338 Inlägg

Tja

måste skriva av mig lite blir så sne på mitt försäkringsbolag.!!!  VOLVIA



Jag var med om en olycka den 5/10 då jag ej var vållande. kom körande i västberga rondellen skulle svänga av mot jobbat,
Då small det bara till jag han inte ens reagera när jag slog upp ögonen stog jag redan parkerad mitt i rondellen och en Grus/lastbil ståendes en bit ifrån.-

Orkar inte dra hela historien men ialf nu när dom bestämmt att dom ska skrota bilen så säger dom att jag måste åka till volvia uppstälningsplats och ta bort allt jag vill ha kvar från bilen och att dom inte står för sakerna om nåt skulle försvinna..det e utomhus! 

Jag fragade fall  dom kan bogsera bilen till en verkstad eller liknande så dom kan demontera allt, då jag inte har verktyg till det och inte lust att stå ui ogradig kyla utomhus..

Svaret jag fick av killen på Volvia var Nej sånt täcker inte vi då det blir en merkostnad för oss på Volvia!!!??
Är det inte mig dom försäkrat och ska hjälpa!???
Speciallt nu när det inte ens e mitt fel!!  Andra killen til och med sagt i polisförhöret att det var hans fel fick fel på bromsarna!..

Jag frågade då fall han kunde snacka med Läns.F som var lastbilens F.bolag. Han svarade Direkt Nej det tar tid och det har jag inte tid med. Sen sa han att dom kommer aldrig täcka det heller!
Sen så Vill påpeka också att ha e super otrevlighela tiden!!! Med en skadeglad Ton i rösten!

Jag gick runt helt frustrerad hela dagen och tänkte på det, till slut ringde jag till Läns.F och pratade med en Leif på deras Skadecenter Han var Super trevlig och han hadde aldrig hört talas om nåt liknande förut!!??
Tyckte det lät konstigt skulle kolla upp det åt mig.. 10minuter senare fick jag ett samtal om att bilen var på väg med bärgare till Verkstad..

Tack Lef på Länsförsäkringar!

Sen när jag frågade Damir killen från lösenavd på Volvia om min bil så sa han att jag kan inte ska räkna med mycket då den kommer värdesättas mycket under en ordinarie V70 då jag bytt Ratt kjolpaket mm mm..

och att jag skulle tecknat en special försdäkring! Men när jag tecknade försäkringen  så frågade jag ! Ville visa upp bilen då sa dom att det räcker med bilder och dokumentation och att dom inte vill se bilen.. samt att jag ej behövde nån anna försäkring!

Jag har dokumentation av allt och lite till flera tusen bilder.. innan/under/efter

hur ska jag gå tillväga?

Jag trodde Volvia skulle stå på min sida men så fel jag hadde!

oj texten vart ganska lång men så upprörd knappt sovit på hela helgen..

Mvh // Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Joo
4 november 2007 · 741 Inlägg

Försäkringsbolagen är ofta jobbiga och irriterande, har man krockat sin bil så blir dom helt omöjliga och är inte alls så trevliga och engagerade som dom varit innan.. Krockade min bil för 2 veckor sedan, jag ringde i Måndags och då sa dom att dom skulle ringa i veckan, men nej ingen ringer, jag ringde i fredags igen och frågade när fan jag skulle få pengarna, hon skulle garantera att hon skulle ringa upp samma dag, och jag var i behov av pengar och skulle köpa bil nu i helgen, klockan blir 15.30 jag blir förbannad och ringer upp, då kommer det en jävla telesvarare som säger att dom stänger vid 15.00 och kärringen har bara skitit i och ringa upp..

Men iaf, jag har Länsförsäkringar och dom ställde min bil hos Holmgrens på inhängnat område så det var iaf bra smile

Du verkar ha haft en jävla otur och kanske pratat med fel personer på fbolaget hmm

Jonnybcool
4 november 2007 · 744 Inlägg

Det där med att den skulle värdesättas UNDER vanligt pris beroende på att du har köpt eftermarknadsdelar till den kan de ju stoppa upp nånstans. Om de nu inte vill stå för alla extragrejer på bilen så tycker jag du ska ha marknadspriset för en standard V70 och sen får du plocka av allt som du köpt till den och sälja separat.

[Turbolover]
Stefan Varberg Supraman
4 november 2007 · 2 300 Inlägg

sätt hårt mot hårt.

Säg att du inte kommer att acceptera deras bud och att du vill ha en oberoende värderare.

om du har en och samma skadereglerare så begär att du får byta.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
mYGeL
4 november 2007 · 1 338 Inlägg

Men ska det verkligen vara så att man själv måste ringa upp den andres F.Bolag och be dom hjälpa en med att flytta bilen nånstans där dom kan ta bort allt?

När han i samma mening informerar mig om att om nåt försvinner tar inte dom ansvar för det!?!?

Vad betalar jag dom för?
Fortvarande ont i hela kroppen men måste endå tåla en massa skit av mitt eget fbolag!!!??

Vad har man för rättigheter? Nån som vart med om nåt liknander?

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Reichte86
4 november 2007 · 509 Inlägg

Han damir va trvlig mot mig när jag smällde min förra bil! Men han hade kanske en dålig dag!

Falkmoore
4 november 2007 · 31 Inlägg

Stå på dig bara.. du e kunden..    Jag har ett fall som håller på o utredas, en tant körde på mig i en korsning när jag hade grönt o svängde vänster o hon skulle rakt fram o körde in i min högra sida.. saken e att jag ej får ngt från volvia pga halvf.. o ord mot ord, tanten säger hon hade grönt o jag har tjatat på hennes bolag, länsförsäkringar men mkt otrevliga o håller till hennes sida o att dom väntar på vittnes upg.. men saken e att det fanns ej vittnen på plats som såg om hon hade grönt el.rött, dom kom ng minut efter..  så detta hände i slutet av aug.. så det e inget kul  men stå på dig bara...

Jonnybcool
4 november 2007 · 744 Inlägg

Bara stå på sig som sagt. Det där med att de inte skulle flytta bilen verkar ju märkligt... I Norrköping har Volvo ett speciellt bilskadecenter dit alla krockade bilar flyttas. Men vad ska de göra då bara låta bilen stå mitt i rondellen och skräpa. Då lär den ju va slaktad direkt. I Stockholm bör de väl ha plats att ställa upp bilen. Om inte annat så brukar ju bärgningsfirmorna ha nån inhägnad där bilarna kan stå.

[Turbolover]
mYGeL
4 november 2007 · 1 338 Inlägg

Tjena

nej från platsen bärgade dom bort den men från bilias inhägnad mena jag.. Dom ville att jag skulle stå utomhus och meka bort allt.. svinkallt ute sen ska jag släpa med mig ett helt verktygsskåp? kommer ta långt tid att ta boprt allt..

men jag ska stå på mig..
blir så sne b ara var ju precis färdig med det sista på bilen sen nylackad var den också! sad

Ha re bra

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Jonnybcool
4 november 2007 · 744 Inlägg

Jo kan tänka mig de... J*vla surt när man precis är klar... Ska du sälja av delarna separat som du plockar bort sen eller?

[Turbolover]
megaman_k
4 november 2007 · 430 Inlägg

Fy fan, nej försäkringsbolag gör sällan mer än miniminimum.
I somras blev min bil påkörd och kvaddad, första gången jag lånade ut den. Pappa(som kunde ringa från jobbet till skillnad från mig) spenderade en månad med vårt förs.bolag tills dom kom fram till att den andra var vållande, sen en månad till med deras bolag eftersom dom skulle räkna ersättning och skit. Fy fan. Fanns många fina bilar ute då som man inte kunde köpa eftersom man inte fått pengar. Sen när de kom så sinade det av någon anledning. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang