Hjälp något fel på 740tic: dör helt plötsligt

Nyman_
5 november 2007 · 602 Inlägg

tias aka katten skrev:
tändspole? startar den när den är kall, å lägger av när det börjar bli lite värme i grejorna?

jo just ja, den var inte ricktigt rätt ohm på tändspolen, men den har ju bra gnista och så.. nja det är samma hela tiden. juste! i förrgår så starta den o gick bra i 10min sen dog den ingen..

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
mjukismagnus
5 november 2007 · 470 Inlägg

Nyman_ skrev:

tias aka katten skrev:
tändspole? startar den när den är kall, å lägger av när det börjar bli lite värme i grejorna?

jo just ja, den var inte ricktigt rätt ohm på tändspolen, men den har ju bra gnista och så.. nja det är samma hela tiden. juste! i förrgår så starta den o gick bra i 10min sen dog den ingen..

Byte tändspole på den i våras om jag inte missminer mig och då köpte jag en helt ny från volvo....

Så du vet /Magnus

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Nyman_
5 november 2007 · 602 Inlägg

mjukismagnus skrev:

Nyman_ skrev:

tias aka katten skrev:
tändspole? startar den när den är kall, å lägger av när det börjar bli lite värme i grejorna?

jo just ja, den var inte ricktigt rätt ohm på tändspolen, men den har ju bra gnista och så.. nja det är samma hela tiden. juste! i förrgår så starta den o gick bra i 10min sen dog den ingen..

Byte tändspole på den i våras om jag inte missminer mig och då köpte jag en helt ny från volvo....

Så du vet /Magnus

Okej, men då borde den vara okej ju! men jag tror det är Lmm (luftmassemätaren) som är kass

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Nyman_
5 november 2007 · 602 Inlägg
i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone
Volvo V90 R-design "Rödingen" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang