5573
Sök

Sportluftfilter och twinpips bmw 325 -91 (e36) ?

1 585 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
Hejsan!
Är lite sugen på att byta till sportluftfilter och twinpips på min bmw 325. Vill ha lite häftigare ljud;)
Vill ha öppet filter inte insats. Nån som vet vart man kan få tag i kit? eller bara ett filter. Har tittat på K&N filters, men dom va jävligt dyra. Sen hitta jag inte nått ställe där man kunde köpa det på iheller. Är det nån som vet vad det är för innerdiameter på en 325?
Alltså typ 70mm eller vad det kan vara.

Sen är jag grymt sugen på twinpips på bmwn är det svårt att fixa fins det färdiga kit? eller måsta man svesta ihop rör själv har ej tillgång till svets:(

tänkte att jag slår ihop 2 trådar i en smäll så slipper man dubbel posta;)

Tacksam för tips.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
5 november 2007
Luftfilter är det bara söka på google med eller så gör du ett besök på biltema och köper sportluftfilter.

Lev livet, det kan ta slut fort

study
772 Inlägg
5 november 2007
i fall du kollar på autopower så går det nog att göra så som de hade gjort med en v8 dära man tar ett rör och förlänger ifrån befintligt system. så funderar jagp å att göra i alla fall.

darkwizard det är bmw vi talar om ofta man går till biltema då.

1 585 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
okey mm har också tittat på det lite är nog enklast att göra så:) har tittat lite under är ju som gjort för att fixa twinpips på bmw;) mm håller med ofta man går till biltema och köper sportluftfilter, kanske om man har en 740. Har sökt på google men har inte hittat så mycket intressant tyvär:/

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
5 november 2007
luft filter finns lite överallt å få tag på nu! sen har jag funderat lite också på avgas! visa gärna hur du gör! big_smile lr hur har du tänkt!? ritat ngn bild!?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 585 Inlägg
5 november 2007
Trådstartare
jag vet att luftfilter fins överallt men då måste man veta innerdiameter måttet vilket jag inte gör nån som vet vad det är på en e36?? Ja det är ju inte speciellt svårt titta på min snygga skiss jag gjorde i paint på 2sec haha:P hoppas du fattar;)

http://img409.imageshack.us/img409/6388/namnlsxd2.th.png

ta en titt på denna tråden också där dom gör det på en e39 v8

http://www.autopower.se/mekartips/mekar … ?dokid=143
Senast redigerat av Jolle87 (5 november 2007)

1 585 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
ingen som vet innerdiametern på e36 då eller? skulle värkligen vilja veta det så man kan köpa rätt filter.

dARKiE
5 031 Inlägg
6 november 2007
Jag köpte ett dyrt K&N filter och haft det i bilen i snart 2½ år utan problem, köpte det dyra just för att jag läst massor om dessa billiga filter som äter luftmassemätare. Så tycker du ändå ska satsa på ett litet dyrare istället för att lägga pengar på dyra LM mätare stup i kvarten. Angåenda innerdiametern så vet jag tyvärr inte..
Ut och mätt ;D

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

240 Inlägg
6 november 2007
Tjena. som ovan skrev köp ett dyrare. det är fler filter i det som gör att du inte får med ngn skit in. Kör själv med BMC filter.
Micro säljer K&N filter. om jag inte minns helt fel har jag 80mm anslutning. men ut och mät det är lättast.

Twinpips håller jag precis på att bygga på min. men jag hel svetsar dock mitt. kolla i mitt projekt galleri så finns lite bilder. dock inte klart i skrivande stund.

1 585 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Okey får satsa på en K&N 57i Kit då men ingen som vet vart man kan köpa detta kitet? tittade på micro innan men dom hade inte detta kit:(

240 Inlägg
6 november 2007
jag tror dom kan ta hem åt dig. har för mig dom är återförsäljare. så in och prata med dom så löser det sig nog.

Sök