Hejsan! Är lite sugen på att byta till sportluftfilter och twinpips på min bmw 325. Vill ha lite häftigare ljud;) Vill ha öppet filter inte insats. Nån som vet vart man kan få tag i kit? eller bara ett filter. Har tittat på K&N filters, men dom va jävligt dyra. Sen hitta jag inte nått ställe där man kunde köpa det på iheller. Är det nån som vet vad det är för innerdiameter på en 325? Alltså typ 70mm eller vad det kan vara.
Sen är jag grymt sugen på twinpips på bmwn är det svårt att fixa fins det färdiga kit? eller måsta man svesta ihop rör själv har ej tillgång till svets:(
tänkte att jag slår ihop 2 trådar i en smäll så slipper man dubbel posta;)
i fall du kollar på autopower så går det nog att göra så som de hade gjort med en v8 dära man tar ett rör och förlänger ifrån befintligt system. så funderar jagp å att göra i alla fall.
darkwizard det är bmw vi talar om ofta man går till biltema då.
okey mm har också tittat på det lite är nog enklast att göra så:) har tittat lite under är ju som gjort för att fixa twinpips på bmw;) mm håller med ofta man går till biltema och köper sportluftfilter, kanske om man har en 740. Har sökt på google men har inte hittat så mycket intressant tyvär:/
luft filter finns lite överallt å få tag på nu! sen har jag funderat lite också på avgas! visa gärna hur du gör! lr hur har du tänkt!? ritat ngn bild!?
jag vet att luftfilter fins överallt men då måste man veta innerdiameter måttet vilket jag inte gör nån som vet vad det är på en e36?? Ja det är ju inte speciellt svårt titta på min snygga skiss jag gjorde i paint på 2sec haha:P hoppas du fattar;)
ta en titt på denna tråden också där dom gör det på en e39 v8
Jag köpte ett dyrt K&N filter och haft det i bilen i snart 2½ år utan problem, köpte det dyra just för att jag läst massor om dessa billiga filter som äter luftmassemätare. Så tycker du ändå ska satsa på ett litet dyrare istället för att lägga pengar på dyra LM mätare stup i kvarten. Angåenda innerdiametern så vet jag tyvärr inte.. Ut och mätt ;D
Tjena. som ovan skrev köp ett dyrare. det är fler filter i det som gör att du inte får med ngn skit in. Kör själv med BMC filter. Micro säljer K&N filter. om jag inte minns helt fel har jag 80mm anslutning. men ut och mät det är lättast.
Twinpips håller jag precis på att bygga på min. men jag hel svetsar dock mitt. kolla i mitt projekt galleri så finns lite bilder. dock inte klart i skrivande stund.