4933
Sök

Byta ut högtalare i en äldre bil (novis)

22 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
det lutar åt att han köper dessa, http://www.netonnet.se/section.asp?sid= … oToSection alltså Balaupunkt högtalarna med tanke på priset osv. Huvudsaken är att de funkar, kommer de göra det för han har en några år gammal Blaupunkt stereo?
Senast redigerat av enissio (11 november 2007)

16 197 Inlägg
11 november 2007
enissio skrev:
är det inte bättre att bara köpa en 5x7:a som passar direkt?

finns så få vettiga bara...  å ofta e dom dyra.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

644 Inlägg
11 november 2007
enissio skrev:

Jo,självklart! Bry dig inte om "experterna" som inte ens orkar bry sig om att läsa tråden innan dom svarar.. Köp 5x7" från t.ex NetOnNet, dom duger mer än väl och funkar skitbra utan slutsteg om man har en vettig stereo.

22 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
Pellefax skrev:
enissio skrev:

Jo,självklart! Bry dig inte om "experterna" som inte ens orkar bry sig om att läsa tråden innan dom svarar.. Köp 5x7" från t.ex NetOnNet, dom duger mer än väl och funkar skitbra utan slutsteg om man har en vettig stereo.

Tack, det var det jag ville höra! Men då tar han nog de där Blaupunkt! big_smile

430 Inlägg
11 november 2007
Tror nog det kommer bli bra med dom. Inte toppen men helt ok.
Iaf som ett första steg i billjudsvägen. Sen behöver ni ju inte bli förvånade om ni vill ha mer kräm sen men då är det ju en helt annan grej. smile

22 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
big_smile okej bra. Det brukar bli så ja, att manvill ha mer och mer menar jag. Det återstår att se, som sagt vi tar det lite försiktigt i början big_smile

22 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
BTW hur ser man vilken storlek det är på högtalarna? Står det på eller ska man mäta? ev kolla i ins.boken? tongue Jag har ju fått höra 5x7 men man vill ju vara säker.

16 197 Inlägg
11 november 2007
bara riva å mäta..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
11 november 2007
Här står storleken.

http://www.pioneer.se/se/products/car_a … index.html

Så tro mig det är vad jag sa och det kommer funka bra med dom blaupunkten om han bara vill ha ett lyft och det kommer han få med dom och en vettig spelare.
Som sagt inget superljud men det funkar säkert kanon att lyssna på.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

482 Inlägg
14 november 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
snackcalahan skrev:
har ett förslag ha kvar allt som sitter i och köp en rta bastube, sitter inbyggt slutsteg i den och behövs bara 4 små kablar (lätt att dra) kosta 600 spänn för allt, då kan du göra andra inställningar på stereon så att dörhögtalarna inte behöver basa och du kan få finare diskant ur dem samt mycket bättre bas:)

Skämtar du med mig ?
Rekomenderar saker från Ridetech Audio ?
Är ju det sämsta skräpet man kan ha i en bil, då köper jag hellre Biltema, denver, clas ohlson, proson, avant eller hillman och dom märkena brukar jag avråda folk big_smile

Nej skämtar inte, deras andra grejer är inte så bra som sagt sämre än biltema. men just rta bastube spelar väldigt mycket bättre än aktiva basar från tex mds samt att de är halva priset vill man inte lägga massor med pengar och om man har lustiga dimenstioner på org högtalarna så rekomenderar jag faktiskt den.

just real power
no turbo shit

2 600 Inlägg
14 november 2007
kommer få skit för det här men  men tongue men jag säger avant och proson är ett bra altenativ om man vill ha ok ljud för en billig peng smile

gör som jag kör gubba racer=)

403 Inlägg
14 november 2007
Jag skulle rekommendera att byta kablar till lite grövre för orginal kablarna brukar inte va speciellt bra! Kan göra rätt mycket på ljudet faktiskt!

2 123 Inlägg
14 november 2007
snackcalahan skrev:
Fredrik.Gustavsson skrev:
snackcalahan skrev:
har ett förslag ha kvar allt som sitter i och köp en rta bastube, sitter inbyggt slutsteg i den och behövs bara 4 små kablar (lätt att dra) kosta 600 spänn för allt, då kan du göra andra inställningar på stereon så att dörhögtalarna inte behöver basa och du kan få finare diskant ur dem samt mycket bättre bas:)

Skämtar du med mig ?
Rekomenderar saker från Ridetech Audio ?
Är ju det sämsta skräpet man kan ha i en bil, då köper jag hellre Biltema, denver, clas ohlson, proson, avant eller hillman och dom märkena brukar jag avråda folk big_smile

Nej skämtar inte, deras andra grejer är inte så bra som sagt sämre än biltema. men just rta bastube spelar väldigt mycket bättre än aktiva basar från tex mds samt att de är halva priset vill man inte lägga massor med pengar och om man har lustiga dimenstioner på org högtalarna så rekomenderar jag faktiskt den.

Nej du jag tror faktiskt inte på dig.
Jag kan lova att MDS, Gas och Mutant som är lågprismärken spelar ifrån den där i både dB och finljud, lyssnat på deras demobil ?
Det låter crap.

Sök