3777
Sök

Idiot-bilist prejar MC av vägen :@

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
http://www.break.com/index/stupid_drive … crash.html

Fyfan va lack jag blev när jag såg den här videon, vilken människa får för sig att göra sånt här egentligtn!?!? mad

Lite vett får man väl ha i skallen...  inte hindrar man någon att köra om en bara för man känner för det :S

Mvh Andro
Senast redigerat av Galic_Andro (17 november 2007)

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

Forummoderator
26 582 Inlägg
17 november 2007
Står i kommentarerna under att den röda bilen gjorde en omkörning och
missade motorcyklisten. Kikar man sen på filmen en gång till så låter det
rätt så vettigt. Inte för att det är vettigt att missa vad eller vem man har
bakom förstås men...jag tror inte han gjorde det med flit i alla fall.
Rättare sagt...hoppas han/hon inte gjorde det.
Då blir jag också sur..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

...
227 Inlägg
17 november 2007
Inte alls heldragen linje ... Och det va nog inte någonting i det där som va alls med mening, 100% otur. Visst skulle man sparat den krashen om föraren kollat i bakspegeln, men det kanske han gjorde och sen direkt efter att han hade kollat så skulle mc'n köra om ... Jag ser dock inte att mc'n blinkar någonstans (men det kanske inte syns)

100% mc förarens fel i min mening... Eftersom dom inte syns lika bra som en bil så får dom ju köra där efter... Skulle han valt att köra om lite lugnare så skulle det inte hänt något.

Fast jag ska inte sitta här o predika för jag har varit nära på att göra precis samma sak.
Jag skulle göra en oplanerad vänstersväng och precis när jag svänger så blåser en mc om ... Anledningen till att vänstersvängen va oplanerad va för att jag inte visste vart jag skulle köra och dom 3 som visste vart vi skulle hade delade åsikter...

edit:

Såg en intressant sak nu ... Bilen blinkar faktiskt... men i det skedet är mc'n i döda vinkeln och går inte att se.
Senast redigerat av klinder (17 november 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

dARKiE
5 031 Inlägg
17 november 2007
Har varit uppe innan, och jag säger som innan. Tror inte att det var meningen från bilen då han påbörja en omkörning av framförvarande bil utan att titta i döda vinklen då MC snubben samtidigt skulle köra om honom. dessutom ser det ut som den röda bilen svänger ut för att det står en bil vid vägkanten (kolla skuggorna)

Dålig uppvaktning bara..  från båda skulle jag säga.
Senast redigerat av Darkie (17 november 2007)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

8 156 Inlägg
17 november 2007
Det ser faktiskt ut som om den röda bilen kör om en bil som håller på att stanna/står still.
Precis innan omkörningsögonblicket så kan man se något genom den röda bilens ruta. Sen ser man skuggan som motsvarar storleken av en bil.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

406 Inlägg
17 november 2007
aooo, det måste ha svidit åt han. varför va han tue och filmade är det ghost rider eller?

:DPlattan i mattan:D

CarCass
627 Inlägg
17 november 2007
Troligen kom de båda (bilen och mc) ikapp en söndagsåkare. Bilens bromsljus tänds i början så det är någon som slöar framför. Sen när rakan kommer så passar väl han på att köra om. mc föraren skulle ha väntat ett tag till, han kan komma om bra fort ändå! Bilen framför ligger långt ut till vänster och väntar på läge..

Ouppmärksamt av bilföraren, dumt av motorcyklisten. Bådas fel
Senast redigerat av CarCass (17 november 2007)

Join the Evolution

Sök