Volvo 740 GL 90
Jo de är såhär att min glödtrådsvakt lyser helt utan anledning.. varenda lykta på bilen funkar, bytte till och med ut skyltbelysningen så den funkar, men de hjälpte då fan inte. Problemet dök upp efter att jag hade bytt baklyktorna till ett par nya med vita blinkers.
Viss instrument belysning funkar inte, men de funka inte heller innan jag bytte bakljus. Har vart över allt o sprutat 556, kollat kontakter.. men tycker det är konstigt eftersom alla lampor funkar.
Men den slockna för mig en dag, o då vart jag fundersam o gick ut ur bilen o kolla alla lampor, då hade den högra bakljuslampan på de högra bakljuset slocknat.. öppna o ryckte ur lampan, såg inga fel, satte i den igen, o lampan hoppa igång, så tror ni inte på fan att glödtrådsvakten börja lysa igen

Den högra bakljuslampan på de vänstra bakljuset glappa också ur här för några dagar sen.. men då lös fortfarande glödtrådsvakten.
Så man kan ju tro att de har med höger baklykta att göra.. kan de vara nått me elkopplingen till dragkontakten? fast de tycker jag vore konstigt eftersom de funka med dom vanliga baklyktorna.