Bromsar stenhårda!???

Biohazard
6 februari 2005 · 34 Inlägg

Har en Audi 90 2.3 -89 problemet är att till och från så blir bromsarna stenhårda och man får trycka som bara den för att kunna bromsa..

Snälla vad kan det vara för fel..

HJÄLP TACK!!

Markus_C Kart & Mätningstekniker
7 februari 2005 · 701 Inlägg

Om det har börjat nu under vintern. Så kan det vara grus och skit som spökar, prova att spola ordentligt kring oken nästa gång som du tvättar bilen. Har själv haft liknande problem med en tidigare bil och det hjälpte att tvätta.

Biffen RemixX Racing...
7 februari 2005 · 84 Inlägg

Kan vara bromsbeläggen som är så slitna att de inte går tillbaka ordentligt, hade detta problem på min audi 100 när jag köpte den.. pröva att ta bort beläggen och göra rent ytorna som de glider på, lägg gärna på lite kopparpasta på ytorna...

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!
dynamic_mannen
11 februari 2005 · 57 Inlägg

problemet kan vara oken har själv mekat en Audi 90 20v 89 där var jag tvungen att ta av oken och pumpa kolven lite sedan fungerade dom som dom skulle i ca ett år sedan fick jag bytta oket.
huvudbromscylindern kan även vara felet vilket det e ganska ofta på Audi. eller så är det luft i bromssystemet.

:) utan bil stannar sverige......... ;)
Germax
13 februari 2005 · 12 086 Inlägg

Jag kan bara se ett alternativ.
Antingen så är oken ihopkärvade, borde dock inte va dte eftersom dte kommer tillofrån, dessutom måste alla bromsar kärva för at tdet ska bli stenhårt. Det andra mer troligt är att bromsbeläggen är slut och lägger sig fel, därav kärvar. Huvudcylindern lr luft i bromssystemet är det knappast. Vid luft lr lekage blir bromsen inte stenhård utan tvärtom mjuk och går igenom.

Är bromsarna aldrig fixade bör du låta renovera oken. Den är ju 16 år gammal bilen. Ofta går damasken till kolven sönder och den börjar rosta och smuts kommer in och förstör packningen = lekage. Köp renoveringskit, lr utbytesok, vid det första alternativet blir dte inte alls särskilt dyrt och du får nya fräsha starka bromsar, och ditt problem blir löst!

raggan
20 mars 2005 · 30 Inlägg

kolla vaakumslangen till bromsservot.. kan ligga i kläm eller va hål på den.. e ingen audiexpert, men de e ett klassiskt fel på volvo

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang