besikta breddad bil?

Sorling
11 december 2007 · 207 Inlägg

vad kommer besiktningen säga om min bil när jag har breddat den? (745 tic)

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
11 december 2007 · 5 042 Inlägg

'Ser man på " Raggarn " wink
Tror inte dom säger nått speciellt om det. Bara tuta & köra

C H E V R O L E T <3
stressmek
11 december 2007 · 116 Inlägg

var till besiktningen och hörde om det där och den "tekniskt ansvarige" svarade att man får bara bredda en bil 1cm per sida och det räknas från skärmkant till skärmkant. men vet inte om detta stämmer för "kunniga besiktningsmän" har gett mig fel svar ett 10 tal gånger förut men det är vad dom sa iallafall.  lycka till //stefan

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut
Sorling
11 december 2007 · 207 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
'Ser man på " Raggarn " wink
Tror inte dom säger nått speciellt om det. Bara tuta & köra

hahha:P tur att högen e nybes dåbig_smile

Frane
12 december 2007 · 27 Inlägg

Det är inga problem så länge du inte ändrar spårvidden på hjulen, Så besiktiga utan spaceplattor. Har nämligen en polare som hade en evo3 breddad e30 och det enda som dem gnälde på var att spårvidden var ändrad så han satte dit orginal fälgar och besiktigade den med. Dessutom gjorde han en en registreringsbesiktning, Så du ska nog inte ha några större problem;)

Mvh Björn

Diesel bilar drar minst bensin!
Team-Adolfsson Gödseldräng
12 december 2007 · 4 529 Inlägg

du får ju ha 20cm utstickande på varje sida
borde ju vara så med bräddare me tongue

Sorling
12 december 2007 · 207 Inlägg

okej hehe:P det är ju så snyggt med org fälgar utan spacers:D går knappt hitta hjulen smile

MilleN
12 december 2007 · 9 108 Inlägg

Själva breddningen ska inte vara olaglig så länge det inte är några vassa kanter typ. Min är breddad några cm och jag har besiktat tre år i rad med spacers också så visst går det, gäller bara att ha en besiktningsman som gillar bilen smile

Hang-0n
13 december 2007 · 22 Inlägg

dom kmr inte säga ett skit om din , för din bil e inte helbils godkänd .. men däremot ja som håller på o breddar nu har ja ingen aning om va dom kmr säga .. min e helbils godkänd

Volvo S40 T4 "Nordiska Kraften" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang