Till er med bänkade bilar!

carnageman Rallyförare
10 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Scanna in bänkpappret och lägg in det på era sidor!
Ser mycket seriösare ut då, det är trots allt beviset på att ni har dom hästkrafterna ni påstår att ni har.


MVH / Johan

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
chrizz Administratör
10 mars 2005 · 11 783 Inlägg

Fel forum. Flyttar till "Allmänt".

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
jk Tjeckisk maffia medlem
10 mars 2005 · 71 Inlägg

carnageman skrev:
Scanna in bänkpappret och lägg in det på era sidor!
Ser mycket seriösare ut då, det är trots allt beviset på att ni har dom hästkrafterna ni påstår att ni har.


MVH / Johan

Håller faktiskt med dig (Även om du tycker Skoda är skit  :p )

Häst krafts mytomaner är jobbiga. Upp till bevis!!!!!!!!

carnageman Rallyförare
11 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Jag tycker inte skoda är skit sådär men jag fattar inte att alla vill ha octavia RS, inget kul att ha en vanlig bil, om jag själv tog ett billån på 150.000 så skulle jag nog inte köpa en ny skoda utan hellre då köpa en begagnad sportbil eller kanske en v70r AWD (iof också vanlig men vafan) eller nått annat bakhjulsdrivet skojjigt.

Skoda RS är prisvärd (ny bil med hyfsad kvalité & effekt till ett bra pris)
Troligtvis därför många ungdomar som fått billån väljer RS

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Lizzardo
11 mars 2005 · 130 Inlägg

Bara o kolla........

Opel Astra GSI "Saab B204" (1993)
Opel Astra OPC "Borg Warner EFR" (2006)
carnageman Rallyförare
21 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Känns som fler av er behöver läsa den här tråden, kollade massa bilar igår och såg att massa hästkraft optimister. Bänka bilen istället för att uppskatta hästar...

Har du t.ex en saab calibra 4x4 turbo med chip, fetare turbo&ladd värsta avgasystemet och värsta intercoolern så kan du inte skriva att du har mer än 204hp förrens du har bänkat bilen.

Blir så irreterad av att titta på sånna calibra t.ex som ägaren satt 350hk på och inget bänkpapper inscannat. Är inte seriöst, har man råd att trimma bilen för 50lakan så vill man väl för fan se hur mycket hästar den har?
runt 1000-lappen kostar det att bänka bilen på en rullande landsvägsbänk.

Gör som jag, skriv orginalhästarna på din bil i hk/nm rutan
Om den är trimmad så kan du väl skriva att den är det i motorrutan och i sånna fall hur många hk du TROR att den har.

Bra exempel: http://www.garaget.org/?car=4211

MVH / Johan

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Ken-1
21 mars 2005 · 9 Inlägg

Är ju inte direkt hälsosamt för turbobilar som är trimmade på "typiskt sätt" (större spridare, högre ladd osv...) att hängas upp i en bromsbänk. Sågott som allihopa som trimmat sin bil så har fortfarande kvar originalkylarna (vatten, olja), original vattenpump och så vidare...

Dessa grejer kan man mycket väl klara sig med ute på vägen var allting får ordentligt med kylluft men inne i ett 20grader varmt rum med ett par fläktar framför som inte på långa vägar skapar lika mycket luftflöde som då man kör i 80+km/h så kan man få överhettning och andra tråkigheter. Inte alls bra, mest synd är det om alla stackars turbomaskiner som dras med för små avgashus, höga avgastryck och därmed höga temperaturer.

Har bilen ett fint motorstyr så ställer ju detta ner tändningen och fetar på med bränsle och skonar därmed motorn men det har ju inte alla i sina bilar tyvärr. Men ifall man byggt med ordning och eftertanke så ska inte en bänkning vara något problem då man förhoppningsvis byggt in lite marginaler.

Men bänka på ifall ni vill ha ett kvitto på ungefär vad era modifikationer har gett, men bänka för f*n inte för att någon annan gnäller och klagar, det är er egen bil smile

Senast redigerat av Ken-1 (21 mars 2005)

carnageman Rallyförare
21 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Sämsta ursäkten jag hört hittils faktiskt... när man bänkar en bil på rullande landsväg så brukar det oftast räcka med ett enda full-pådrag för att bänken ska registrera hästar&vrid...........

Det sista du skrev: "men bänka för f*n inte för att någon annan gnäller och klagar, det är er egen bil"

Håller med till fullo vad du skrev där under förutsättning att inte ni går runt och snackar att ni har si & så många hk.... Har ni 150hk i motorn och ni vässat den så har ni fortfarande bara 150hk om ni inte bänkat den.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
chrizz Administratör
21 mars 2005 · 11 783 Inlägg

Men carnageman, du uppskattade ju också vridmomentet på din farsas v70, det kom ju fram i nån annan tråd!

men ärligt, vem fan bryr sig om nån skriver 160 hk istället för 150 eller vad det nu är. Tycker hela det här börjar bli löjligt ärligt talat.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Ken-1
21 mars 2005 · 9 Inlägg

chrizz skrev:
Men carnageman, du uppskattade ju också vridmomentet på din farsas v70, det kom ju fram i nån annan tråd!

men ärligt, vem fan bryr sig om nån skriver 160 hk istället för 150 eller vad det nu är. Tycker hela det här börjar bli löjligt ärligt talat.

Håller jag helt klart med om.
Är väl upp till var och en ifall man vill uppskatta effekten på sin egen bil?

carnageman> En snabb repa i bänken duger inte för att ge resultat som jag litar på iallafall, men det är en heelt annan diskussion. Och vadå ursäkt?

Markus_C Kart & Mätningstekniker
21 mars 2005 · 701 Inlägg

carnageman skrev:
Känns som fler av er behöver läsa den här tråden, kollade massa bilar igår och såg att massa hästkraft optimister. Bänka bilen istället för att uppskatta hästar...

Har du t.ex en saab calibra 4x4 turbo med chip, fetare turbo&ladd värsta avgasystemet och värsta intercoolern så kan du inte skriva att du har mer än 204hp förrens du har bänkat bilen.

Blir så irreterad av att titta på sånna calibra t.ex som ägaren satt 350hk på och inget bänkpapper inscannat. Är inte seriöst, har man råd att trimma bilen för 50lakan så vill man väl för fan se hur mycket hästar den har?
runt 1000-lappen kostar det att bänka bilen på en rullande landsvägsbänk.

Gör som jag, skriv orginalhästarna på din bil i hk/nm rutan
Om den är trimmad så kan du väl skriva att den är det i motorrutan och i sånna fall hur många hk du TROR att den har.

Bra exempel: http://www.garaget.org/?car=4211

MVH / Johan

Kan inte se någon anledning till att du skulle ange något annat än original effekten på din bil. så varför skulle den då vara ett gott exempel?

carnageman Rallyförare
21 mars 2005 · 1 075 Inlägg

Vänta bara

Markus_C skrev:

carnageman skrev:
Känns som fler av er behöver läsa den här tråden, kollade massa bilar igår och såg att massa hästkraft optimister. Bänka bilen istället för att uppskatta hästar...

Har du t.ex en saab calibra 4x4 turbo med chip, fetare turbo&ladd värsta avgasystemet och värsta intercoolern så kan du inte skriva att du har mer än 204hp förrens du har bänkat bilen.

Blir så irreterad av att titta på sånna calibra t.ex som ägaren satt 350hk på och inget bänkpapper inscannat. Är inte seriöst, har man råd att trimma bilen för 50lakan så vill man väl för fan se hur mycket hästar den har?
runt 1000-lappen kostar det att bänka bilen på en rullande landsvägsbänk.

Gör som jag, skriv orginalhästarna på din bil i hk/nm rutan
Om den är trimmad så kan du väl skriva att den är det i motorrutan och i sånna fall hur många hk du TROR att den har.

Bra exempel: http://www.garaget.org/?car=4211

MVH / Johan

Kan inte se någon anledning till att du skulle ange något annat än original effekten på din bil. så varför skulle den då vara ett gott exempel?

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang