ICA och kött

CarpeDiem German Engineering
12 december 2007 · 9 083 Inlägg

Jag äter kött men köper det från special affärer, man kan lita på de smile Dessutom känner de mina föräldrar så det är ju bra big_smile Jag köper aldrig kött från Willys, Coop, ICA osv, de är ju äckliga för fan

Mvh/Sam176

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
sveddan
12 december 2007 · 1 453 Inlägg

Sam176 skrev:
Jag äter kött men köper det från special affärer, man kan lita på de smile Dessutom känner de mina föräldrar så det är ju bra big_smile Jag köper aldrig kött från Willys, Coop, ICA osv, de är ju äckliga för fan

Mvh/Sam176

Öh? Vad är det för affärer som klassas som "specialaffärer"?!
Typ slakthusområdet? :o

SaabLejon ÖSM #1 -08
19 december 2007 · 484 Inlägg

alain skrev:
Ica lovar bättring efter krismöte...

Knappt hann de genomföra mötet med handlarna och nu avslöjas köttsnusk igen.


onsdag 19 december 2007 kl 02:00
"Ica upprörs över nytt misstänkt köttfusk

Trots att Ica samlade sina handlare till stormöte förra veckan efter den senaste tidens avslöjanden om fusk med kött har ytterligare en butik avslöjats med att märka om gammalt kött.


...Deltog i mötet
Mats Ovegård tror ändå att ledningens budskap togs på allvar vid stormötet förra veckan, där också Uppsala-handlaren var med.

– Den berörda handlaren var faktiskt med på det här mötet. Det är därför det övergår mitt förstånd att det kan hända igen.

Har du pratat med den här personen?

– Ja, jag har pratat med honom.

Vad säger han själv?

– Han säger att ha uppenbarligen gjort fel.

Men han har ingen förklaring till varför?

Nej, det vill jag inte påstå att han har."

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
chrno RE-雨宮
19 december 2007 · 481 Inlägg

Är det någon som nånsin inte fryser eller lagar köttfärsen på en gång så får den skylla sig själv. Och som någon sa, det är sjukt att dra alla ICA butiker över en kant.. Det gäller knappast alla, och det är lika mkt "snusk" på andra kedjors kött.

Sedan står det BÄST före. Inte att det inte går att äta efter. Innan man lagar mat så luktar man på den, det gäller grönsaker som kött som konserverad ärtsoppa. Sen att kan tänkas vara fruktansvärt irriterande om man köpt en råvara och den visar sig vara dålig när man väl kommer hem å plockat fram allt för matlagning. Detta har ALDRIG hänt mig när det gäller kött dock var och varannan vecka när man har han om grönsaker eller frukt.

Jag tycker att hela diskussionen är löjlig för det är ju några få per år som blir sjuka av mat, och det kan lika gärna vara er favoritchoklad eller en spritfylld vattenmelon som en bit kött.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang