3844
Sök

Flytta wastegate klockan?

Diktator
433 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Tjenare! Lastbilsturbon gick ner perfekt i bilen...nästan.. Är så lite så att wastegate klockan tar i.. hmm Kan man flytta på wastegaten till typ karossen eller liknande? Kanske sätta den någon annanstans på turbon? Lägger upp bilder på hur den sitter orginal samt på hur jag har funderingar på att sätta den. Tror ni att det funkar att placera den så?
OBS, Fick inte till det med att lägga in bilderna här så ni får gå in på min sida (guldbilen) så finns bilderna där. Mvh/ Micke

Varför köra sakta när man kan köra fort?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
22 december 2007
Jag är rädd för att det blir alldeles för varmt där du visar på bilden..

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Diktator
433 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Ok, vad tros om att förlänga själva stången som går till styrningen så jag kan montera själva klockan på t.ex karossen?
Mvh

235 Inlägg
22 december 2007
att sätta den på karossen är ingen god ide eftersom motorn rör sig i förhållande till karossen... kan dock inte se någon anledning till varför du inte skulle kunna sätta den som du föreslog på bilden.. kan ju inte va så mycket varmare där än på originalplaceringen...

Diktator
433 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Nej, det är klart, menade såklart montera den på nått annat ställe på turbon/motorn, tongue Har fått för mig att jag ska lägga igen orginal WG och köra på extern WG med extraktor rör istället. Vad tros om det? Mvh/

945 Inlägg
22 december 2007
det går inte at skära bort en bit av innerskärmen och göra en ursparning för WGn da?
men det kanske bllir i tornet å d kanske inte är så poppis. Lite spånande från min sida big_smile

blinka blått om du vill rejsa!

Diktator
433 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
satt å funderade på det etag med, :p eventuellt slå en bula på den också. tongue Men frågan är om det kanske kommer åt däcket sen efter en sänkning och lite maffigare fälgar. tongue

945 Inlägg
22 december 2007
svängfullt å kolla hur mycket spelmån du har da smile...om det funkar så tror jag att d kan vara d bästa sättet, om man orkar och har tid så kan man ju göra det riktigt snyggt åxå tongue

blinka blått om du vill rejsa!

Diktator
433 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
mm, hehe, men tror det blir till att försöka flytta wastegateklockan, man vet ju aldrig vad man kastar på för fälgar/sänkning sen, smile

Sök