17 oktober 2007
Trådstartare
Enkel fråga, någon här har säkert gjort det, dvs bytat kammar eller haft av dom gamla på en VR6:a.
Förutom att kammarna drivs av en kedja så borde det inte vara så svårt att byta.
Visserligen måste insug, och i och med det ett antal kåpor av, men att komma åt det rena topplocket verkar inte vara omöjligt.
Kammarna sitter ju via ett antal "överfall" och är troligtvis bultade i dreven.
Jag har sett på nätet/ebay att det säljs dyra "fixeringsverktyg" för att kunna byta kammar, är det verkligen,,,, SÅ,,, SVÅRT?
Jag har bytt ett antal i gamla V8:or + i min Toyota 1.8:a med dubbla överliggande och "delat" drivdrev.
Är detta svårare?
Någon som pysslat med detta?
Tack på förhand.
Mvh Olle B
Senast redigerat av OBR (17 oktober 2007)
Min nästa bil skall oxå vara en gul cabbe,,,