4035
Sök

Effekt i en Jetski

Meister
6 763 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Tjena.

Nu är de så att jag funderar lite på hur jag ska göra med min båt när jag börjar att renovera den.

Jag funderar på att ta drivlinan ifrån en Kawasaki 350 eller 550. Alltså från en Jetski.
Så nu vill jag veta hur mycke effekt de är i en sån. Jag har kollat på google men jag hittar inget och jag vet att de inte är riktigt rätt sida men jag testar iaf big_smile

Oseriös Aktör
592 Inlägg
29 december 2007
hoppas bara båten inte är för lång. då blir det ju inte direkt nån power i det hela

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

4 299 Inlägg
29 december 2007
Skulle isf satsa på en vattenskoter-motor. Mer effekt i dom. Vet inte exakt vilken effekt de e i jetskis.

Men e de träbåten du menar så skulle jag satsa på en vanlig båtmotor. Håller bättre i längden. Jetski å skotermotorer håller inte så bra i längden  som vardagsbåt.

Meister
6 763 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Den är typ 6.5meter lång. Jag har bilder på den i galleriet om någon vill titta.
Jag är inte ute effter någon överdriven effekt igentligen men jag vill att de ska gå att åka med den. Men de är ganska lätt måste jag säga big_smile

Rent A Retard !
674 Inlägg
29 december 2007
vet inte vilken modell det är men kawa har en jetski som är kompressorladdad på 215hk med möjlighet till mer hästar tack vare oändligt med trimmprylar big_smile

sen om det funkar vet jag ej, men om det gör så borde det kunna gå rätt skapligt, och båten ska nog inte vara för lång heller, och helt plast, skulle jag gissa på iaf big_smile

lycka till iaf big_smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Meister
6 763 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Skulle isf satsa på en vattenskoter-motor. Mer effekt i dom. Vet inte exakt vilken effekt de e i jetskis.

Men e de träbåten du menar så skulle jag satsa på en vanlig båtmotor. Håller bättre i längden. Jetski å skotermotorer håller inte så bra i längden  som vardagsbåt.

Jo de är träbåten. Ne jag har börjat att tänka såhär eftersom att om de ska vara en utombordare så måste man ha en gammal så de ser vettigt ut, och då verkar de vara lite svårt att hitta någon med lite mer effekt.

Nu har jag ju inte tänkt att köra som en galning men jag ska nog kolla lite på vattenskotrar åxo big_smile

Meister
6 763 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Daaze skrev:
vet inte vilken modell det är men kawa har en jetski som är kompressorladdad på 215hk med möjlighet till mer hästar tack vare oändligt med trimmprylar big_smile

sen om det funkar vet jag ej, men om det gör så borde det kunna gå rätt skapligt, och båten ska nog inte vara för lång heller, och helt plast, skulle jag gissa på iaf big_smile

lycka till iaf big_smile

Inte riktigt en sån wink
De är från 90-tals jetarna big_smile

4 299 Inlägg
El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
29 december 2007
sök "jet" på båtdelar och tillbehör på blocket. Då kommer de säkert upp nåt jetagg typ som innombordsväxel, sen i med en b20 och kör som satan wink

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Sleeper
3 084 Inlägg
29 december 2007
kommer nog inte bli så billigt med soppan iaf. Man tjänar igen en riktig båtmotor ganska  snabbt.
Senast redigerat av Sushikocken (29 december 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Meister
6 763 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Hade du tänkt att ha vatten-jet lr bygga om de till drev

Hade tänkt att köra vatten-jet. Alltså ta hela drivlinan

Meister
6 763 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
sök "jet" på båtdelar och tillbehör på blocket. Då kommer de säkert upp nåt jetagg typ som innombordsväxel, sen i med en b20 och kör som satan wink

Hehe.. jag tänkte att jag skulle bygga ett bord runt motorn och en b20 är nog lite för stor och tung. wink

Meister
6 763 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Sushikocken skrev:
kommer nog inte bli så billigt med soppan iaf. Man tjänar igen en riktig båtmotor ganska  snabbt.

Jag vet inte riktigt vad en sån drar. Jag vet inte vad en båtmotor drar heller för den delen

Sleeper
3 084 Inlägg
29 december 2007
camaro67 skrev:
Sushikocken skrev:

Jag vet inte riktigt vad en sån drar. Jag vet inte vad en båtmotor drar heller för den delen

ja på en sån båt lär den väl dra som en V12:a och gå ganska mycket sämre hmm

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

4 299 Inlägg
29 december 2007
camaro67 skrev:
Rallyhalle skrev:
Hade du tänkt att ha vatten-jet lr bygga om de till drev

Hade tänkt att köra vatten-jet. Alltså ta hela drivlinan

Hmm, då ska du nog fråga dig själv om de e värt de. För de blir Mycket arbete. Mitt tips är att köpa en plastbåt och göra dom ombyggnationerna på.

Låter som ett kul projekt, men de e nog tyvärr fel sorts båt att göra de på hmm Bara de vanliga träarbetet kommer ta grymt mycket tid.

Oseriös Aktör
592 Inlägg
29 december 2007
har du tänkt på att det är svårt att köra båtar med Jet i.. dom är ju svårstyrda och komplicerade att backa med.

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

4 299 Inlägg
29 december 2007
Sushikocken skrev:
camaro67 skrev:
Sushikocken skrev:

ja på en sån båt lär den väl dra som en V12:a och gå ganska mycket sämre hmm

Där sa du nåt. Jetski/skoter-motorer drar jäkligt mycke soppa jämfört med en vanlig båtmotor.

4 299 Inlägg
29 december 2007
camaro67 skrev:
De kanske inte är någon bra idè då. Men vi får se hur de blir:D

Nää, lägg pengarna på camaron ist wink Å köp en gammal mercury (båtmotor alltså) ist cool

Sök