Pneumatiska kuddar för lowriders.

loxi
4 januari 2008 · 1 Inlägg

ja har en 242 å funderar på luftfjädring. men har funderat på å sänka i fram på tradiotionelt vis så som kapa fjädrar eller byta upp mig till bättre grejjer. å i bak så sitter inte stötdämparen i fjädern ( inte iaf på min bil.. kan ta bild å visa om ngt är oklart..) å funderar på att byta ut fjäder mot bälg montera tank å slangar å sätta in en kompressor (el eller motordriven) då kan man ju iof bara höja/sänka ibak en nödlösning tills man har mer cash å kunskap. då kan man ha ganska mkt sänkt i fram å lyfta upp baken över väghinder å då slår man inte i..

Volvo 242 "DKs Mekaniska" (1982)
zovix Maskinbefäl
5 januari 2008 · 1 038 Inlägg

Passar på och lånar tråden lite;

Hur blir väghollningen med luftfjädring då, kan man fortfarande förvänta sig den stumma sköna känslan som sportfjädring/coilovers ger?

Men håller med skulle vara skönt att kunna lyfta upp bilen i bland...

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Bergmanfolkrace
5 januari 2008 · 23 Inlägg

"Är mycket nöjd med grejerna. Luftfjädringen var inga problem att installera och passade perfekt. Trodde att bilen skulle bli stötig att åka i men det är inga som helst problem plus att väghållningen blev mycket bättre. mvh. jesper stadin / Tibro"

saxat från gotrading.se

Prada, Skokräm och Bröst. Vi vinner kriget till höst.
Kristian_L
5 januari 2008 · 1 893 Inlägg

Vad blev det för luftfjädring då? smile

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Bergmanfolkrace
5 januari 2008 · 23 Inlägg

Kristian_V skrev:
Vad blev det för luftfjädring då? smile

har inte blivit nått alls... känns ganska onödigt att köpa ett kitt med min budget. skulle isåfall vara om man kom över nått begagnat eller så.

men nu har jag ju lite mer info i allafall.

Prada, Skokräm och Bröst. Vi vinner kriget till höst.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang