4331
Sök

Ska bygga motordriven spark!

527 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Motordrivna sparkar finns redan, men de verkar onödigt komplicerade byggen. (se bild och film nedtill)

Min principen är enkel, jag tänkte skruva fast en motorsåg på sparken och köra full speta :-)
Själva sågbladet ska vara i kontakt med snön/isen och driva sparken framåt.

Tror ni det fungerar med motorsåg?
Hur fort tror ni det kan tänkas gå?

Film:
http://www.videoboom.se/spark-med-motor/
http://hem.passagen.se/edi1977/dkv_vsida.JPG

1 004 Inlägg
6 januari 2008
tror att din spark mest står still och sprutar is smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Gödseldräng
4 529 Inlägg
6 januari 2008
min kusin tog en hel moped sen lossade framaxlen från moppen och skruvade ihop baken på sparken smile dock förstärkte han sparken där hans skruvade ihop dom smile
den gick som fan kan jag lova smile

527 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Hehe...troru...
Det finns väl viss risk kanske...hm

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
6 januari 2008
den gräver ner dig i marken... eller nått.. frammåt går de nog inte tongue

DFFL
9 020 Inlägg
6 januari 2008
Lär ju inte vara så skoj att snubbla när den är igång heller tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Nygårds
3 Inlägg
6 januari 2008
Skruva på en jordfräs motor å montera ett bilhjul ist... det har en kompis funkar fan så fint tills de kommer snö på remmen! big_smile

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
6 januari 2008
kasera en minimoto istället då har du kompakt drivning, sen bildubbar du bakdäcket, perfekt recept  smile

4 554 Inlägg
6 januari 2008
en motorsåg kommer aldrig orka sen kommer kedjan inte få tillräckligt med fäste för att förflytta dig någonstans

945 Inlägg
6 januari 2008
finns en snube i dalarna tror jag som har byggt en spark med en 900 kubiks hojmotor på, genomgående bultar i bakdäcket, en fet stänka. Så sitter han på stänkan för att få fäste, va ett program om honom för några år sen på burken. fan det rörde på sig kan jag säga.

blinka blått om du vill rejsa!

Sök