Råd, Bästa framsystem 1000 - 1500:-?

abc
30 januari 2006 · 2 Inlägg

Hej, jag ska köpa framsystem (6.5" i framdörrarna + diskanter i stolparna) i lite billigare klassen. tusen till femtonhundra kronor, helst i den nedre skalan.

Har tittat på några olika system och undrar vad ni tror ger mest för pengarna:

MDS FD6, 1100:-
MDS 650DC, 1800:-

DLS B6, 900:-
DLS C6, 1300:-

n-core OctaneR 6.5 1100:-
n-core Octane ZR 6.5 1500:-

Bilen är en avensis touring, gamla modellen. Jag har 5 1/4 koaxialhögtalare i bakdörrarna, panasonic i 1000:- klassen, clarion DXZ848RMC 4*53W stereo, vill helst ej behöva installera slutsteg utan köra direkt från stereon. Ingen SUB - bas pga att jag behöver lastutrymmet. Är alltså ute efer något som låter bra utan sub-bas. Dock är upplösningen i ljudet viktigare för mig än basdunket.

Vad tror ni låter bäst??

Theo
30 januari 2006 · 859 Inlägg

Utan tvekan PG ZR 6,5! Dom andra spelar ej i samma division enligt mig! MDS 650DC är väl det som är närmast.

/Theo

BlueTech
3 februari 2006 · 89 Inlägg

Hej.
Ska du ha rent och bra ljud bör du satsa på dls.. de har vunnit i stort sett allt de ställt upp i med sina produkter det senaste året.. kolla deras hemsida om detta..
Har båda kitten i mia bilar och de spelar mycket bra.. Men DLS PS 6 är ett strå vassare, det hade jag rekomenderat även om det kanske är lite dyrare..

//Henrik

Civic VTI
Volkswagen Caddy mk1 "The Hunter" (1988)
Janken Driver
4 februari 2006 · 2 111 Inlägg

Inte nåpgra fler tips? är t ex MDS Fanatic FD6 värt pengarna eller ska man lägga på några hundringar o ta det ovandnämda...?... även nyfiken på hur DLS C6 spelar.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
ludde__mannen draminbil.nu
4 februari 2006 · 1 382 Inlägg

Kör med dls C6 i bussen <-- både 5,25 och 6,5 och dom spelar riktigt bra tycker jag! Har ingen erfarenhet av dom andra så jag kan inte jämföra men!

Franz
5 februari 2006 · 4 Inlägg

Annars har nardik.se kvar några DLS R36, jag har det fram i min bil och de låter riktigt bra faktiskt smile  Vad har du för slutsteg då? // henrik

OverBoosted AUTOBAHNRASER
5 februari 2006 · 3 804 Inlägg

MDS 650DC Det rekomenderar jag.. men och andra sidan kan du ju ta n-core Octane ZR och spara några hundringar smile


Bmw osv..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang