6.5" i dörren

loudness
10 april 2005 · 4 554 Inlägg

har ju satt 6.5" i dörrarna i sluten låda på drygt 5-6 liter är de för lite lådvolym för ja tycker att de inte är något bra tryck i dom.. enligt brl räcker de med 5 liter för att dom ska spela bra.. visste expediten va han snackade om?

CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
10 april 2005 · 74 Inlägg

hmm.. Jag satte in Ultimate T2 6,5" i fredes... Byggde bara en distans o satte dem utan låda. Bra tryck i dem.. Hmm låda skulle jag nog aldrig få plats med

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
MatsaBusen
13 april 2005 · 515 Inlägg

de räcker nog bra med 5-6 liter skulle jag tro..
bara just det att dom kommer i låda gör ju enorm skillnad.

Theo
13 april 2005 · 859 Inlägg

loudness skrev:
har ju satt 6.5" i dörrarna i sluten låda på drygt 5-6 liter är de för lite lådvolym för ja tycker att de inte är något bra tryck i dom.. enligt brl räcker de med 5 liter för att dom ska spela bra.. visste expediten va han snackade om?

Beror helt på vad det är för element. Mina DLS UP6 spelade helt OK i ca. 4 liter medans min kompis DLS R6 inte fungerar speciellt bra i samma lådor. Så 5-6 liter kan vara för lite för dina 6,5"are.

Germax
13 april 2005 · 12 086 Inlägg

Som tidigare sagt, vem har plats med en låda på 6 liter+ i dörrarna?

Theo
13 april 2005 · 859 Inlägg

Fkoff skrev:
Som tidigare sagt, vem har plats med en låda på 6 liter+ i dörrarna?

Mååånga. Har man bara tid, lust och kunskap så är det väl inga problem alls.
Bygga om dörrsidorna helt är kul!:-)

loudness
14 april 2005 · 4 554 Inlägg

ni kan ju kolla på mina bilder på golfen så ser ni hur jag gjort.. de låter skit iaf..

Janken Driver
6 februari 2006 · 2 111 Inlägg

näe vi ändå är inne på det. hur mycket luft behöver ett 4" mellanregister.?.bra o veta.sett att en del här har flera element i en dörr(dvs en 6,5"+4",funkar de bra o mde delar på utrymmet eller spelar de ut varandra på något sätt. Förlåt för min okunnighet men kan var bra o veta.

Senast redigerat av Janken (6 februari 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
6 februari 2006 · 2 111 Inlägg

ingen som vet? tongue vill lära mig ju big_smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
MysdressLarry
6 februari 2006 · 212 Inlägg

loudness skrev:
ni kan ju kolla på mina bilder på golfen så ser ni hur jag gjort.. de låter skit iaf..

ja de fanns ju många bilder där.

BMW 525d (2005)
Sharky
6 februari 2006 · 10 287 Inlägg

En ren mid?
Inte mycket alls. I princip en liter, volymen får i princip ingen påverkan alls på frekvensgången.

/Göran

Janken skrev:
näe vi ändå är inne på det. hur mycket luft behöver ett 4" mellanregister.?.bra o veta.sett att en del här har flera element i en dörr(dvs en 6,5"+4",funkar de bra o mde delar på utrymmet eller spelar de ut varandra på något sätt. Förlåt för min okunnighet men kan var bra o veta.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
loudness
6 februari 2006 · 4 554 Inlägg

hmm väl gammal tråd de här.. problemet va ur vägen för ett halvårsen då ja sålde bilen:D

Sharky
6 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Hur var det men din lilla devis:

"Inget är omöjligt att genomföra de krävs bara lite tid att få till de.."

Också säljer du bilen! Utan att få till det då...:-D

Jag låser tråden så ingen annan vandrar runt i snömoset och ger dig glada råd ett år för sent. Janken har fått svar.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang