Nån som är riktigt kunnig på BMW?

justfidde
9 januari 2008 · 5 Inlägg

Tjipp!

Jag har köpt mig en 323-96:a som jag förövrigt tycker är den finaste och bästa bilen som gjorts på 90talet typ!! och till dom pengarna dom kostar!

Nu sitter jag och klurar på att börja hotta denna bil riktigt mkt och skulle vilja veta lite om trimning...

Går den trimma mkt till rimliga priser? och hur mkt hk kan man få innan man börjar klyva block och sånt t.ex............................

Vore snällt om nån ville hjälpa eftersom jag är ny i BMW träsket!

Senast redigerat av justfidde (9 januari 2008)

Fast i BMW-Träsket!
precision
9 januari 2008 · 2 652 Inlägg

Tjena att sugtrimma den går inte för rimliga pengar ., om jag inte är helt ute o cyklar så är det alu block i 323\328 o brukar inte rekommenderas till turbokonvertering.

mkt bra bil annars .
tror de skulle sitta fint med en kompressor , kika runt här på forumet tror de finns några som kompressormatat sina bmws ,

Senast redigerat av precision (9 januari 2008)

justfidde
9 januari 2008 · 5 Inlägg

precision skrev:
Tjena att sugtrimma den går inte för rimliga pengar ., om jag inte är helt ute o cyklar så är det alu block i 323\328 o brukar inte rekommenderas till turbokonvertering.

mkt bra bil annars .
tror de skulle sitta fint med en kompressor , kika runt här på forumet tror de finns några som kompressormatat sina bmws ,

Ja det är nog det som gäller kanske... tack!

Fast i BMW-Träsket!
torpis Forummoderator
9 januari 2008 · 10 576 Inlägg

Vad siktar du på för effekt?  Med ett 16T turboagg och vettig mappning så kommer du upp i M3 prestanda (280-300hk) utan att det kostar skjortan.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Lennan Bmw 750
9 januari 2008 · 73 Inlägg

Tja.. är du ny i bmw träsket så får du juh börja hänga på www.autopower.se smile

fuck you.. i`m from skåne
John87 Stolt Volvoägare
9 januari 2008 · 4 913 Inlägg

precision skrev:
Tjena att sugtrimma den går inte för rimliga pengar ., om jag inte är helt ute o cyklar så är det alu block i 323\328 o brukar inte rekommenderas till turbokonvertering.

mkt bra bil annars .
tror de skulle sitta fint med en kompressor , kika runt här på forumet tror de finns några som kompressormatat sina bmws ,

Många som turbokonverterar väljer hela- eller mycket från 325-motorn då den ska vara tåligare än t.ex 328'an.

Mycket vanlig bil att turbokonvertera dock.
Finns en bra projekttråd här på Gorg där en gör just det, kanske ska kolla lite där?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Corsa_rst
9 januari 2008 · 94 Inlägg

De som är sunk på 323/328 är just bottendelen då den som tidigare nämt är gjord i ALU.
Dock passar äldre 525 spisen rakt av mot din topp och allt annat så hittar du en sån botten och monterar ner i din bil kan du turbomata ur strax över 400hk utan att byta kolvar och stakar. Dock 3.2mm MLS ska monteras.

Bredda bilen annars byt!!
Opel Corsa A GSI turbo "Spoonwee performance" (1991)
justfidde
10 januari 2008 · 5 Inlägg

Lennan skrev:
Tja.. är du ny i bmw träsket så får du juh börja hänga på www.autopower.se smile

hehe ja fan det ska jag kolla! tack för länken! kör lugnt smile

Fast i BMW-Träsket!
BeNnaN
10 januari 2008 · 155 Inlägg

ja det är en perfekt sida, har alltid lyckats hitta svar på mina frågor

BMW 120i "DotZ" (2019)
Taunuus
10 januari 2008 · 263 Inlägg

www.pure-pf.com är ju oxo en lämplig sida att kolla in om man ska köra bmw ^^

Ford 17M "Taunus" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang