5538
Sök

spridare volvo 850 T5

Norrlänning
1 453 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Tjena !

nån som har koll på vad de är för spridare original i en 850 turbo, och vilka spridare behöver ja om ja ska ha 39% +- 5 % mer än original ?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

111 Inlägg
12 januari 2008
Inte så svårt att plocka bort och titta? Mvh Henke

8 297 Inlägg
12 januari 2008
Det är orange 310cc. Gröna r-spridare blir 33% större än orginal på normalt tryck, men höjer du bränsletrycket nån enstaka tiondels bar så är du inne i ditt toleransområde.

Norrlänning
1 453 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Kanon, då vet ja smile hur höjer man bränsletrycket utan en ställbar btr som då ? 33% blir nog bra de med, tänkte etanol konvertera så de borde ju funka med 33 också smile

- Har du champagne?

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 januari 2008
Ellertz skrev:
Kanon, då vet ja smile hur höjer man bränsletrycket utan en ställbar btr som då ? 33% blir nog bra de med, tänkte etanol konvertera så de borde ju funka med 33 också smile

peta i några billiga 600cc eller nått och mappa bilen.  du vinner inget på att bara byta bränsle rakt av utan det är med ändrat tändläge som fördelarna finns att hämta.

(om du nu inte redan tänkt mappa dvs)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Norrlänning
1 453 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Ellertz skrev:

peta i några billiga 600cc eller nått och mappa bilen.  du vinner inget på att bara byta bränsle rakt av utan det är med ändrat tändläge som fördelarna finns att hämta.

(om du nu inte redan tänkt mappa dvs)

Hade tänkt att bara byta till 440 cc spridare, mappa och sånt blir så dyrt.. är inte värt de på min gamla bil, vad är de ja vinner på 660 cc spridare och mappning då?

- Har du champagne?

8 297 Inlägg
12 januari 2008
Om du inte mappar för det så är det ingen större ide att börja åka på 100% e85. Och har du dessutom chipat så skulle det inte skada med en översyn av övriga bränslesystemet för att säkerställa funktionen.

Norrlänning
1 453 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Men ja läste nånstans att  de enda du behövde var spridare som var runt 40 % större bara..  så ja måste mappa den för att kunna åka på e85, är de bättre att satsa på flextek då eller ?  för ja orkar inte lägga ner flera tusen på en 14 år gammal bil..

- Har du champagne?

8 297 Inlägg
12 januari 2008
Byt spridare och du kan åka på e85, emn du lär inte tjäna nåt på det.

Norrlänning
1 453 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Byt spridare och du kan åka på e85, emn du lär inte tjäna nåt på det.

Vad är de ja inte tjänar ? smile Kraft eller soppa eller vadå.. ? Och du råkar inte veta vart spridarna sitter ?

- Har du champagne?

Sök