5121
Sök

valve stem oil seals that need replacing sometime in the future!!

371 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Jag frågade en bilhandlare ang en supra om där fanns något man behövde veta innan man åker och tittar på bilen,. han skrev så här:

Only thing I can think of, on the silver car puffs a small amount of blue smoke out when its been idling for awhile, its just a puff of blue smoke and then it goes. I think it will be valve stem oil seals that need replacing sometime in the future but its ok for the moment and should be for quite some time still, not something to worry about to much.

Någon duktig som kan översätta detta till mig smile alltså "felet"

Life is a bitch, then u die

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
14 januari 2008
Jag fick det till att ventiltätningarna behövde bytas.

371 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Tack.. fan,. kan tänka mig att det inte är biligt o byta det på supras!!

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
14 januari 2008
zander skrev:
Tack.. fan,. kan tänka mig att det inte är biligt o byta det på supras!!

ingen aning faktiskt, kolla med supramannen eller någon annan som är duktig på supror.
Själva tätningen kostar nog inte många kronor utan det är väll arbetet som går på endel då jag antar att toppen måste lyftas.
Senast redigerat av laazy (14 januari 2008)

2 014 Inlägg
14 januari 2008
Du måste ju kanske plocka ihop isär större delen av toppen, eller i värsta fall hela. I så fall så kan det nog bli dyrt... Men inte i materialkostnad i alla fall. Ventiltätningar brukar inte kosta många kronor.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

371 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Okej,.. är ju ingen mekaniker eller erfarenhet av meka så man får såfall lämna in : (

Rörpulare
1 453 Inlägg
14 januari 2008
Fan blå rök kan ju mkt väl också tyda på att turbon e slut... ifs så sa han att de försvinner efter ett ta osv men vafan blå rök är väl inte direkt ett jätte bra tecken skulle ja tro =/

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

371 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Kanske inte ska köpa denna bil då.. nya turbosar är väll inte så biligt!!

1 827 Inlägg
14 januari 2008
Och i värsta fall så betyder blåröken på kassa kolvringar... Då är det totalrenovering av motorn.

Aldrig kul när en motor blåryker. smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

3 235 Inlägg
14 januari 2008
Alecci skrev:
Du måste ju kanske plocka ihop isär större delen av toppen, eller i värsta fall hela. I så fall så kan det nog bli dyrt... Men inte i materialkostnad i alla fall. Ventiltätningar brukar inte kosta många kronor.

Man måste väl inte plocka ner toppen?
Det går väl att få ut tätningarna med tryckluft?

Sök