3230
Sök

Liten nummerskylt?

358 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
Med lite böter i fickan för min nummerskylt fram funderar jag på att sätta dit den riktiga. har däremot sett att folk har lagliga mindre skyltar, vart skaffar jag sådan?

mvh
Jesper

Med lem
624 Inlägg
17 januari 2008
Det finns hos Vägverket men dom har en lista på vilka bilar som är godkända. Vet inte om din är godkänd för liten skylt men det skadar ju inte att fråga / MVH Anders

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
17 januari 2008
finns trådar om detta innan wink men prova att kontakta vägvärket och ha bra argument till att du måste ha en liten skyllt! så KANSKE du kan få en laglig sådan! alltid värt ett försök! du kan ha tur! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 703 Inlägg
17 januari 2008
Vart tror du? Vägverket såklart smile
Liten skylt får du ansöka om, och du kommer troligtvis inte få nån.

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
17 januari 2008
Ska också försöka skaffa mig en liten skylt till min. Inte snyggt för 5öre med stor skylt fram tongue

142 Inlägg
17 januari 2008
så gör man: lämnar in en skriftlig ansökan där du förklarar varför du inte kan ha vanlig skylt, samt bifogar en bild där du märker ut måttena på skyltplatsen.

Jag gjorde så för ca 2 veckor sen. Fick förvisso avslag, då jag får plats med vanlig skylt, även om det är försänkt för liten i kofångaren. Lilla skylten får man endast om man verkligen inte kan ha vanlig skylt (extraljus o dylikt i vägen räknas inte som jag förstod de).

Lycka till! hoppas det går bättre för dig än för mig!

MVH//Staffan

Wheel whore
215 Inlägg
17 januari 2008
Man kan med 99% säkerhet såg att du inte får nån.

Jag har försökt med Passaten ja hadde å skickade med en bild på en men USA-lucka på som de bara får plats liten skylt i.Men de svaret ja fick tillbaka var att man får inte modifiera bilen så att den engivna regskylten inte får plats.

Sen har en polare också försökt med sin Golf IV.Hadde bild på sin (dock PS men grymmt bra) för liten skylt å höll den länga skylten under för att visa att den inte fick plats.De va artnr å kvitto å allt på en amerikansk bakofångare med också men han fick samma svar som mig.

Ja blev förbannad på han ja pratade med å sa att är den laglig så får man ha den oavsett om bilen är typad med den eller ej för är den jaglig så får den användas är den olaglig så får den inte användas lätt som en plätt.Å varför skulle deom inte då få "konverteringskitt" för USA bilar så dom är tvungna å ha stor skylt??.Å den lilla andelen som söker för liten skylt är inte så stor så ja förstår inte problemet.

Ja fixade mig en egen lite skylt till Passaten.Blev stoppad ett par ggr men inget gnäll över skylten.

Thorssa
17 januari 2008
Vad är det som är så j-vla svårt med sökfunktionen? Måste ju finnas en ny tråd om det här om inte i veckan, så iaf en gång i månaden!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
17 januari 2008
Thorssa skrev:
Vad är det som är så j-vla svårt med sökfunktionen? Måste ju finnas en ny tråd om det här om inte i veckan, så iaf en gång i månaden!

Hehe, kan väl inte annat än hålla med tongue

Administratör
11 962 Inlägg
17 januari 2008

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök