4017
Sök

har jag kopplat fel ?

237 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej

Jag ska koppla in ett par "GAS 6*9" högtalare" till original stereon, för jag har hört att det ska gå, den ligger på 200w.. jag skala kablarna till original högtalarna och satt på en socker bit och koppla in det, men ljudet låter konstigt,  man hör inte vad dom sjunger och det dunkar inte och lågt när dom sjunger, spelar det någon roll, vad jag har för tjock lek på kablarna, den är väldigt tjock iaf, tacksam för svar...

MVH lukas

Abaaaaaaaaa

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
18 januari 2008
#2
låter som att de får för lite kräm !? provat sätta dem på egen kanal på stereon utan andra högtalare på ?  gissar på att inte stereon klarar leverera nog mycke effekt ?
Kabelarean kan nog ha viss betydelse med.

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

237 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
#3
dj_aggwa skrev:
låter som att de får för lite kräm !? provat sätta dem på egen kanal på stereon utan andra högtalare på ?  gissar på att inte stereon klarar leverera nog mycke effekt ?
Kabelarean kan nog ha viss betydelse med.

Mvh Magnus

Okej, jag läste på mds, att det går att koppla in sånna högtalare till original stereon, den är på 4x45 W... okej, tack för svar smile

Abaaaaaaaaa


Sök