745 Tic problem dör på fullgas

Waho Allmänt Jobbig
18 januari 2008 · 1 200 Inlägg

Hej, Jag har en polare som nyss köpt sin 745 tic som är chippad och har uppställt laddtryck.
När vi blåste på med den häromdagen så "dog" den i 1-2 sekunder på 3an och 4an i fullgas, varför?
Den gör inte så alla gånger, det enda jag kom på att laddtrycket kanske är för högt så turbon släpper ut lite tryck av sig själv så den inte tar skada?

Vore glad om jag fick lite respons big_smile

Senast redigerat av Waho (19 januari 2008)

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
wimhed
19 januari 2008 · 510 Inlägg

Waho skrev:
Hej, Jag har en polare som nyss köpt sin 745 tic som är chippad och har uppställt laddtryck.
När vi blåste på med den häromdagen så "dog" den i 1-2 sekunder på 3an och 4an i fullgas, varför?
Den gör inte så alla gånger, det enda jag kom på att laddtrycket kanske är för högt så turbon släpper ut lite tryck av sig själv så den inte tar skada?

Vore glad om jag fick lite respons big_smile

Kan vara gummislangen mellan lmm och turbon .. Laddar man förmycket kan det hända att den sugs ihop och stryper luften .. Testa att byta ut den mot ett rör, går bra med ett avgasrör bara för koll ..

Mvh Johan

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
Roggan
19 januari 2008 · 37 Inlägg

Är ni 100% säkra på att bilen är chippad? Annars kan det vara så att den som hade den innan bara ställde på laddtrycket. och då klipper laddtrycksvakten in (Inbyggd säkerhetsspärr i databoxen) Hade samma fenomen på min gamla 740 TiC, löste sig med ett chip. Inte säkert att det är detta fel, bara en tanke...

Mvh Roggan

Waho Allmänt Jobbig
19 januari 2008 · 1 200 Inlägg

Jo bilen är chippad, ska ta och kolla slangen melllan lmm och turbo med, tack för svar smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
gRiLLiS945 Allt i allo
19 januari 2008 · 183 Inlägg

ja tror han slår av för att de blir för högt laddtryck så de blir en fuelcut
men inte vet ja

Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang