3342
Sök

Motorproblem vid höger och vänster sväng på min calibra

C20LET
1 041 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Hej gott folk, skulle behöva lite hjälp med min calibra

Motorproblem bilen stänger av sig vi höger eller vänster sväng, stilla stående eller rullande så stänger den av sig!

Det är riktigt förvirrande hmm  hittar ingen riktig orsak. Har spänt servo remmen och lossat den och provat om och om men problemet återstår.

va kan det beror på?
tacksamm för all hjälp jag kan få

Vi tycker olika vet jag, that's it

1 072 Inlägg
16 januari 2008
Skit i tank & bränsle filtret kanske. Har du kollat?

C20LET
1 041 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
det har jag inte kollat, har kollat det mesta men inte bränselfiltret, kan nog ta en titt över det!
Senast redigerat av Calibra_92 (16 januari 2008)

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
17 januari 2008
kolla jord punkterna mellan batteriet å chassit + chassit å motor, hade de felet på förra opeln.
kunde gunga lite på bilen så stannade den

kolla även kontakten som sitter på termohuset (under sidan), calibran ja hade kunde starta ibland bara å då va felet kabelbrott där

lycka till

C20LET
1 041 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
Har nu kollat det mesta, allt från bränsel pumpen, bränsel filtret e bytt samt remarna även tomgångsmotorn har jag gått igenom samt luft massa mätare men problemet åtstår fortfarande.

det e så förvirrande vet inte längre vart man ska kolla längre.
E det nån som har lite tips?
skulle va tacksam för svaren.

C20LET
1 041 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Har kollat runt ratt stången o där hittar inte jag nån kabel som stöter emot, kollat även jord punkterna o joradat om men felet återstår.

#tomgångs motorn
#generatorn + kålen + remmen
# servon samt remmen
#bränselpumpen
#bränsel filtret
#luftmassa mätaren
#stifterna samt kablar

va kan det va, är det nån som har haft sån problem förr som kan bedra med lite tips!

94 Inlägg
18 januari 2008
Kan intyga isf på att bränslerelät är kasst. De är klassiker på äldre oplarna. Köp nytt sånt och montera då är nog felet borta. Sitter under huven vid a-stolpens nedergång under en plastkåpa. Är 6-7 stift ut på reläts undersida.

Bredda bilen annars byt!!

C20LET
1 041 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
det låter inte dumt alls faktiskt, ska nog kolla det snart för jag hade en sen tidigare liggandes men kan endå köpa ett nytt.

jätte tack för tipsen till alla som hjälper till!

C20LET
1 041 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Jätte tack till alla som har försökt hjälpa till o hitta felet.

hittade felet till slut o det va en kabel som jag hade dragit till varvräknaren som hade fått lite stryck, som hade hamnat under brickan till stöd dämparen på vänstra sidan.
nu har man lappat om den o bilen går ju som den ska, nu kan jag svänga höger o vänster igen utan att bilen ska sura o slockna smile

Sök