4653
Sök

Laddtrycksmätare

Fortare än kvickt
241 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
#1
Köpte en laddtrycksmätare idag och fann att det kom 3 sladdar ur den. Jag hade väntat mig 2, och förstår inte vad den tredje ska vara till. En röd, en svart och en orange(!?). Vad ska den orangea vara till? I instruktionen står:
Orange: connect to 12v lighting
Black: connect to good ground
Red: 12V ignition switch (+)

Någon som kan hjälpa mig med vad den orangea ska vara till?
När jag ändå skriver undrar jag också om det är bra att dra + direkt till batteriet eller om det finns nåt bättre ställe att ta strömmen ifrån?

Akta lacken pappskalle!

BMW fantast
1 172 Inlägg
24 januari 2008
#2
den röda ska ha direkt ström från batteriet, och den oranga ska vara ström från tändning (tändningsström), så ta från nån belysning erl direkt från tändningen...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
24 januari 2008
#3
den oranga är ju till lampan.. koppla den på tändningen me så tänds den när du vrider på nyckeln.. eller sätt en brytare på den..osv... finns måååånga olika sätt å göra..


Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

1 062 Inlägg
24 januari 2008
#4
jag har för mej att den oranga är till att juster ljusstryckan till mätare, nån får rätta mej om ja har fel.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
24 januari 2008
#5
En potentiometer på den kabeln så funkar det nog så ja smile
Senast redigerat av dj_aggwa (24 januari 2008)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK


Sök