1670
Sök

Frågor om automatisk dörröppnare.

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Tjena!

Jag jag har sett lite bilar som har igenlagda dörrhandtag men jag undrar hur man ska måntera en så där öppnare som det finns att köpa på vissa firmor?

Vad gör man om bateriet tar slut?

Någon som kan berätta lite om motorn och finneserna kring det där ? hmm
Eller någon kaske sitter och trycker på guid.

http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1712886985
är de bäst och köpa 2 sånna (om man har 2dörrars bil)

430 Inlägg
7 januari 2008
Vad jag vet så lär man skaffa ett nödsnöre som hänger under bilen som man rycker i för att öppna dörren ist. Heter något roligt har jag för mig, känns inte så smart dock om folk börjar lite lata och skiter i att låsa bara för man inte har nå handtag... Skulle jag nog gö iaf. tongue

9 108 Inlägg
7 januari 2008
Ur stöldsynpunkt är det bättre att ha en gömd kabel under batteriet (väl fastsatt någonstans givetvis så ingen olycka sker) så man kommer åt att koppla in till en batteriladdare än att ha ett snöre för att öppna dörren med smile

Skulle inte tro att danmobilitys solenoid passar bra till dörrarna då den är ganska stor.. Finns särskilda kit för dörrar, googla på shaved door kit så ska det komma fram ett gäng.

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
ingen som vet var det finns en guid?

116 Inlägg
7 januari 2008
syrran (golf_g60) och jag andvänder båda dan mobilitys öppnare den funkar fin fint (så länge styrenheten inte blir fuktig så den kan inte ligga i motorutrymmet t.ex) den får plats bra och är stark och bra räckvidd på dosan.
man sätter den bara till staget som är mellan dörrhandtaget och dörrlåset och kopplar in kablarna som finns med sen är det klart. så istället för att rycka och låsa dörren som den är till för så rycker den och öppnar dörren.
obs!!! motorerna måste kopplas genom styrenheten kopplar man direkt ström (12 volt) bränner man dom.

megaman_k    varför ska man komma ihåg att låsa en bil utan handtag???? eller ja kanske förstod dig fel.

om batteriet tar slut i bilen är det ju bara att sätta på startkablar eller batteriladdare så går det ju att öppna igen.

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
syrran (golf_g60) och jag andvänder båda dan mobilitys öppnare den funkar fin fint (så länge styrenheten inte blir fuktig så den kan inte ligga i motorutrymmet t.ex) den får plats bra och är stark och bra räckvidd på dosan.
man sätter den bara till staget som är mellan dörrhandtaget och dörrlåset och kopplar in kablarna som finns med sen är det klart. så istället för att rycka och låsa dörren som den är till för så rycker den och öppnar dörren.
obs!!! motorerna måste kopplas genom styrenheten kopplar man direkt ström (12 volt) bränner man dom.

men om man gör som du har beskrivit så går de ju inte o ta bort handtagen.?   eller?

om batteriet tar slut i bilen är det ju bara att sätta på startkablar eller batteriladdare så går det ju att öppna igen.

Nu ligger jag inte och fegar men jag tänkte argumetera emot lite.
Hur ska du komma åt batteriet om du inte får upp huven för att du inte fått upp dörren

lite kronglit men om du inte får upp dörren så kan du ju inte öppna huven ^^

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
14 januari 2008
Eller som jag som har batteriet under baksätet....

Nej smidigaste lösningen är nog en batteriladdare kopplad till ett motorvärmar intag gömt på något användbartställe. Koppla in lite 220 och man kan öppna dörrarna igen.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

116 Inlägg
15 januari 2008
klart man kan ta bort handtagen ser du några handtag på min bil tongue
huven öppnar du genom att dra en "nöd" snöre/wire direkt till huvlåset
vill du göra det ännu enklare för dig så dra ner en kabel (+) som du sätter fast bakom spoilern tejpad så det inte kan bli kortis sen när du har ström torsk så tar du bort tejpen slår på ström jordar på nå bra ställe. när man är ute bland andra bilar är det oftast närmare till 12volt än till 220
vill du vara super säker på att komma in i bilen kan du ju även dra kablar direkt från motorerna till motorutrymmet ifall styrenheten till motorerna även skulle ge sig.

ps om du har batteriet under sätet har du väl fortfarande motorn fram eller? då andvänder du (+)  kabeln till startmotorn.

passa på att lägga en börn idag för imorn kan däcken vara slut

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
vill du va snäll och adda min msn. berglund.kristoffer@hotmail.com

1 Inlägg
29 januari 2008
Hej har någon en arning om var man kan köpa såna dörröppnare..?? Svara i min gästbok

Sök