Byt till etanol!

Chrille74 Chef
28 december 2006 · 379 Inlägg

Kör också på Etanol...... fast inte just nu då jag väntar på en dosa som gör att jag inte behöver ändra något för att köra på Etanol..... däremot flippa en brytare som jag vill köra på bensin!

Samtidigt slipper jag slänga ut pengar på ett chip smile

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
pacco
28 december 2006 · 135 Inlägg

alltså själva processen när de gör etanol är igentligen väldigt smart. Jag gjorde ett jobb på Agro etanol i Norrköping i somras, och de gör etanol av blandannat vanligt vete mm, och allt som blir över efter processen blir pellets till exempelvis djur och uppvärmning.
I processen där vet jag att de har ett elbolag vägg i vägg som bistår fabriken med el och framför allt fjärrvärme som sparar dem massor energi i processen.
Ofta är företag som tillverkar etanol väldigt måna om att de tar hand om resterna och slaggprodukterna. Och säkert inte bara för att tjäna pengar, utan också för att få ut så mkt som möjligt av produktionen.

Sluskk
28 december 2006 · 778 Inlägg

jag vill ha det varmt i svergie sen skit samma om barn barna får det dåligt jag bryr mig inte jag har nog död då

sveddan
28 december 2006 · 1 453 Inlägg

Sluskk skrev:
jag vill ha det varmt i svergie sen skit samma om barn barna får det dåligt jag bryr mig inte jag har nog död då

Tur att inte alla får sin vilja igenom då!! Du verkar vara en riktig blådåre....

Mäki Långsam Perfektionist
28 december 2006 · 4 800 Inlägg

sveddan skrev:

Sluskk skrev:
jag vill ha det varmt i svergie sen skit samma om barn barna får det dåligt jag bryr mig inte jag har nog död då

Tur att inte alla får sin vilja igenom då!! Du verkar vara en riktig blådåre....

men det verkar han ha insett om man kollar på namnet hans...

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Beaverus
6 februari 2008 · 257 Inlägg

håller på och "vänjer" min motor vid e85 nu. ska ändå byta motor så det gör ju inget att jag kör sönder den pga billig sprit tongue funderar bara på vad fan jag kan göra mer för att få rätt blandning i motorn. har ju en b230e motor. någon sa att man kunde vrida på co skruven för att få fetare blandning. stämmer det? kanske kom ifrån topic lite nu men jag vill iaf satsa lite på miljön tongue

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
Lars-P
6 februari 2008 · 427 Inlägg

Jag håller på och konverterar smile

Loffe123
6 februari 2008 · 527 Inlägg

En liter rapsolja på Willys kostar 9kr.
En liter benins 12kr, Diesel ungefär detsamma.

Varför kör ingen på rapsolja eller frityrfett helt skattefritt!? :-)

Hur gör man?
Räcker det med en dieselmotor och någon typ av bränslevärmare så är man good-to-go?

Sushikocken Sleeper
6 februari 2008 · 3 084 Inlägg

Loffe123 skrev:
En liter rapsolja på Willys kostar 9kr.
En liter benins 12kr, Diesel ungefär detsamma.

Varför kör ingen på rapsolja eller frityrfett helt skattefritt!? :-)

Hur gör man?
Räcker det med en dieselmotor och någon typ av bränslevärmare så är man good-to-go?

lite drygt att tanka årå tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang