6118
Sök

740 kraftlös över 4000 rpm, b230e

257 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
Tjipp! titta jag igen! nu har jag en väldigt stor fundering. när man ligger efter en bilj***l som kryper i 70 på 90 väg så är det ju klart att man vill om när man får fritt. så jag trampade plattamatta/kickdown. lådan växlade ner ett steg så ner med gasen ännu mer, då växlade den ner ytterligare ett steg. detta är en helt vanlig procedur för mig eftersom den sticker som fan över 4000 rpm. MEN nu så verkar den strypa sig själv och det tjuter som om jag skulle haft en turbo på högtryck. och så mycket som jag hållt på med den där bilen så vet jag mycket väl att jag har då ingen turbo.

Så min stora fråga är. varför vägrar den varva och vad F*N är det som tjuter.

B230e motor btw. och nej det är inte gummidamasken för den har jag äntligen lyckats få dit ordentligt. kontrollerad efter torrsprickor och allt så nämn inte ens den tack tongue

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 februari 2008
du har inte tankat E85 ?
min 740 blev exakt likadan när jag tanka 50/50 etanol wink

257 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
jo det var ju just det jag gjorde. men nu har jag fan kört soppatorsk och allt för att få slut på skiten och tankat flera gånger men han är fortfarande likadan. har nyss bytt soppafilter så jag tycker ju inte att det vore igensatt. blev den normal igen sen eller var du tvungen att göra nåt?

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.

Sök