5992
Sök

koppla in oljetemp på 200sx?

BMW fantast
1 172 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
hej. som rubriken lyder.. var kan jag koppla på en oljetemp på min 200a? oljekyl är beställd med termostat, men där avr itne utttag för nån temp mätare:( Sitter där ett uttag på blcoket nånstans?

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

Herr
1 722 Inlägg
4 februari 2008
På värmeväxlarn finns en nippel du kan skruva ur och i med termostaten! det vore det ultimata

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

BMW fantast
1 172 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
oki.. så där är det på själva kylaren då.. perfekt ju... tackar för hjälpen..

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"

BMW fantast
1 172 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
så... nu har min oljekyl kommit, men där var inget uttag för oljetemp mätare, s¨å... finns det nånstans på blocket där man kan skruva dit den? erl finns det nåt man kan montera på oljeslangarna från oljekylen?

1 703 Inlägg
6 februari 2008
AeroMalm skrev:
så... nu har min oljekyl kommit, men där var inget uttag för oljetemp mätare, s¨å... finns det nånstans på blocket där man kan skruva dit den? erl finns det nåt man kan montera på oljeslangarna från oljekylen?

Du har ju redan fått svar på vart du ska sätta den, och där 90% av alla 200sx ägare sätter den.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
6 februari 2008
[img]http://www.garaget.org/gallery/archive/367/250281_ew4zut.jpg[/img]

där har du blindpluggen för att sätta givaren i

BMW fantast
1 172 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
tackar för bilden.. hittade den skruven/blindpluggen... men jag ahr sån med thermostat.. den sitter ju där... skruvar jag ut den flyger väl fjädern till thermostaten ut??

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
7 februari 2008
AeroMalm skrev:
tackar för bilden.. hittade den skruven/blindpluggen... men jag ahr sån med thermostat.. den sitter ju där... skruvar jag ut den flyger väl fjädern till thermostaten ut??

Nu är du på fel ställe och skruvar.

Här sitter blindpluggen.
http://200sx.kicks-ass.net/insane/img44721d16a124a.jpg

BMW fantast
1 172 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
aha.-. den bilden avr bättre... tackar så mycket. nu st'nger vi trden:D

Ollikkala Racing
1 725 Inlägg
7 februari 2008
Hittar du den verkligen där? för jag tror bara den pluggen finns på s13 och saknas på s14?

Men men fanns den så är det ju bra wink .

- Time Attack -

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
7 februari 2008
ops såg nu vad du har för bil..det finns ingen blindplugg på s14

BMW fantast
1 172 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
jaha.. då öppnar jag tråden igen:D var på en S14 kan jag koppla in den????

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
8 februari 2008
AeroMalm skrev:
jaha.. då öppnar jag tråden igen:D var på en S14 kan jag koppla in den????

Aj fasen, förstog aldrig att du hade en S14.
S14 har ingen blindplugg som S13 har. Läste på 200sx.nu att nån hade gängat för oljetempgivaren i pluggen på tråget på sin S14, vet dock inte hur bra det funkar.

BMW fantast
1 172 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
så istälelt för plugg köra emd tempgivaren som plugg... underar hur bra det funkar...  verkar vra enda sättet?

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
9 februari 2008
AeroMalm skrev:
så istälelt för plugg köra emd tempgivaren som plugg... underar hur bra det funkar...  verkar vra enda sättet?

Som jag fattade det hade dom borrat ett hål i pluggen och gängat för oljetempgivaren där, alltså inte kört utan plugg. Kan ju dock inte bli speciellt mkt material kvar i pluggen efter en sån operation.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
9 februari 2008
vad du kan göra är att skaffa en sandwitchplate som du monterar mellan/innan/före adaptern till oljekylaren.

finns på www.kudoz.se o andra ställen.

1 703 Inlägg
9 februari 2008
sir_daniel skrev:
vad du kan göra är att skaffa en sandwitchplate som du monterar mellan/innan/före adaptern till oljekylaren.

Finns ju adaptrar med både uttag för oljekyl samt tryck/temp. Så slipper man bygga ut 10cm i onödan smile

BMW fantast
1 172 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:

byggs det inte uför långt då tro? är ju itne mycekt plast vid filtret precis...

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
10 februari 2008
det smidigaste är ju som du säger att köpa en oljeadapter som redan har uttag för det.
finns på många ställen.

kg trimning, www.kudoz.se mfl. mfl.

ju mindre saker som bygger ut desto bättre, men så länge det håller o finns plats så spelar det ingen vidare roll.

Sök