2581
Sök

Trimma volvo 850!!!!???

90 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
Har runt 315 pållar i min volvo 850 med chip,luftfilter,Sportsystem,racekatt o dump...vad kan man göra för att skrämma upp motorn lite mer??Finns ju givetvis fler chip...men det börjar kosta VÄLDIGT mycket pengar då...nån som har några bra förslag???Gör det mycket att byta turbo till en storlek större??

4 824 Inlägg
17 februari 2006
Till och börja med så har du inga 315Hk med dom grejerna du har nu utan snarare 290-300Hk, ta och bänka bilen en gång så får du se då dom flesta företag har riktiga glädje siffror.
Jag hade samma grejer på min förra X70 som du har fast med SCT chip och dom uppgav precis som BSR (som du har) 315Hk men när jag bromsade den i en rotortest så hade jag bara ca 290Hk i motorn.

Du skulle kunna montera ett 18T och andra spridare då det passar rakt på, sen är det bara att införskaffa en programvara för dom nya förutsättningarna.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

252 Inlägg
17 februari 2006
Nästa steg är att riva ner hela motorn och plocka i stakar och kolvar.
Normalt så helrenoverar man hela motorn åxå för att slippa ett (dyrt) haveri.
oljepump ventiler tändsystem osv.
Sedan ska det till en hyggligt stor snurra åxå. Visst det blir ofantligt mycket mer mos men man får en verklig utmaning då man ska köra.

Man kan lätt säjja att den prisvärda trimmningen av femman slutar vid 300Hk.

//Janne

cossie jens
127 Inlägg
17 februari 2006
byt bil istället till något som e enklatre att trimma bara ett tips

252 Inlägg
17 februari 2006
Ehm enligt min mening så volvos femma det billigaste objektet för att få 300 mycket diftsäkra och lättkörda HK.
Man behöver en 18T, spridare, filter, och avgassystem +chipp
porta lmm och grenrör gör även vissa.

//Janne

Sök