28 februari 2008
Trådstartare
Har en Saab 9000 som jag tänkt installera ett viking larm med C-lås styrning i. C-låset är ett "negativt" system. Vill säga du måste "jorda" för att låsa /låsa upp bilen. Nu till det roliga. På nyare bilar så brukar kupebelysningen tändas när man låser upp bilen, så skulle jag villja få. Min ide är att dra en slad från larmets "jordkabel" (samma som går till c-låsmotorns "lås upp" kabel) till dörr brytaren. Den jordar juh när man öppnar dörren. Skulle detta funka?? Om ni fattar hur jag menar??
Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer