4747
Sök

Tryckklocka, laddtryck till/på 940ltt?

1 131 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
Undrar hur mkt man kan ställa upp laddet till på min 940ltt (ca:180hk) ? laddar väl 0.7-0.8 nu
Ska införskaffa ett nytt avgassystem från Downpipe å ändå bak + ett öppet filter nästa vecka om det gör någon skillnad på laddet

Om laddet e för högt vad händer?

En hårdare tryckklocka, något att rekommendera? Hörde att det ej var att rekomendera?
Hur mkt vinner man med en hårdare tryckklocka?
Märkbar skillnad?

Meister
6 763 Inlägg
1 mars 2008
Jag tror att de är någon tryckklocka som skiljer ltt och ftt. Men jag är inte säker men jag tror bara att de är de. Men sen bör man väll mappa om bilen alternativt chipa efter de.

279 Inlägg
1 mars 2008
en hårdare tryckklocka så orkar den hålla laddet längre. annars tappar du ladd ganska fort för fjädern är för klen. du ska chipa bilen för att hålla på med laddet. för du kan få spikningar och annat annars som ej är bra för turbon. en hårdare tryckklocka kan du köpa på bsr.se de har en upp till 1 bar den kör jag med. för högt ladd inebär att turbon spikar (motorn får för lite soppa)

bränt gummi luktar kärlek

1 131 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
edis_87 skrev:
en hårdare tryckklocka så orkar den hålla laddet längre. annars tappar du ladd ganska fort för fjädern är för klen. du ska chipa bilen för att hålla på med laddet. för du kan få spikningar och annat annars som ej är bra för turbon. en hårdare tryckklocka kan du köpa på bsr.se de har en upp till 1 bar den kör jag med. för högt ladd inebär att turbon spikar (motorn får för lite soppa)

Bilen är chippad till ca: 180hk hos autotech med ställt ladd. Så man borde köpa en sådan? för det lilla extra? Eller hur mkt kan man pressa ur den, utan att riskera att skiten pajjar? (går betydligt sämre)

Nackdelen med en sådan klocka? om det finns

Nödvändigt på min biL?

Sök