2399
Sök

Vad säger SBP om NOS ????

172 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
Någon som vet ?

Erfaringer? Ser ju att det är några med NOS här smile

Är det laglit o ha det till kopplat, men inte ha GAS i tanken ??

Norsk DB-drag Mästare 2006
Street A

Driver
2 111 Inlägg
24 februari 2006
du får ej ha det inkopplat.

int heller ha lustgas i bilen. pga explosions/brandrisken.
Senast redigerat av Janken (24 februari 2006)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

172 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
Inkopplat till motorn eller till tuben smile hehe ???

Street A

Driver
2 111 Inlägg
24 februari 2006
jadu skulle säga tuben då en extra ledning till motorn inte lär märkas speciellt wink. Enlig lagen får inget finnas där så...

plocka bort tuben o "göm" inkopplingen så är de nog lugnt. samt koppla ur "nos" knappen ;P haha...eller koppla på tutan på den wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

172 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
Det går ju att lösa smile

Men tackar för svaren wink

Street A

Avstängd
185 Inlägg
24 februari 2006
Janken skrev:
du får ej ha det inkopplat.

int heller ha lustgas i bilen. pga explosions/brandrisken.

om jag får lov att rätta dig så får man ha tub i bilen, dock ej inkopplat..

Avstängd
185 Inlägg
24 februari 2006
inte med gas i heller.. då det är LQ klassat. så man kan ha det i bilen..

12 086 Inlägg
25 februari 2006
Vad jag hört så får man ha systemet inkopplat men man får inte ha gasen kopplad.. tuben alltså.

Dieseldoktor
112 Inlägg
25 februari 2006
e nog mycket myter som snurrar här. lägg ihop 300 spänn åt nån snubbe med NOS å be han besikta med inkopplat system å scanna in skithuspappret han får från SBP..

Avstängd
185 Inlägg
25 februari 2006
_chevrolet_ skrev:
e nog mycket myter som snurrar här. lägg ihop 300 spänn åt nån snubbe med NOS å be han besikta med inkopplat system å scanna in skithuspappret han får från SBP..

det är en straffbar handling du gör där. bestickning av tjänsteman.
hmm, inte bra. nä, gör som man skall, kollpa av tuben från systemet.
då är det inge problem.

231 Inlägg
25 februari 2006
_chevrolet_ skrev:

Inget jag rekommenderar! Kan bli åläggande om regbesiktning med krav på ursprungsintyg från tillverkare...

Det bedöms nog väldigt olika beroende vilken besiktningsgubbe man får! Finns säkert dom som fått igenom sin bil med allt inkopplat, och tvärtom. Sen skiljer det ju väldigt på vad man får göra beroende på årsmodell mht avgaskrav, helbilsgodkännande mm mm.. Så jag hade åtminstone plockat bort tuben... Slangarna säger dom inget om...

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
25 februari 2006
en på mitt jobb har NOS i sin bil och den gick "igenom" med en anmärkning, det var att han inte hade satt dekaler på bilen som talade om att det finns gasflaskor i bilen.
Lätt fixad tvåa wink

Smoke Tires Not Drugs.

Sök