Däck slits onormalt, hjäälp håller på att bli galen ???

BHF
5 juni 2007 · 14 Inlägg

Hej, jag har en golf 3:a, en 96:a, 1,8 motor.. slängt på 16 tums fälgar med Hannkook däck 205/50/16 haft dom i 2 månader, däcken är nestan nya, men dom bakre har nästan helt o hållet slitits från insidan det finns knappt nåt mönster kvar. jag har varit på  3 olika bilverkstad och däck värkstad ingen vet vad det är.

Vissa säger bussningar andra säger den har blivit krockad, vissa säger det är för stora däck.

men inget av dom är 100 % säker på vad det är.
det finns ju en massa golf 3:or med 17 tums fälgar med 1,8  motor o samma model men däcken slits inte på detta sättet.

Är det någon som vet nånting, jag vet ej vad jag ska göra mer, håller på att bli galen...


Däcken slits från insidan typ 2-3 cm från kanten, alltså bakre däck den vänstra mycket snabbare än den högra, haft dom i 2 månader kört väldigt lite.....

hjälp någon.....

Audi A4 2.0 TDIe Proline "Hulkzilla" (2011)
Kettunen
5 juni 2007 ·

Bak Dämparna kanske slut ? Men skulle nog inte bli så illa endå

KarlNilsson Örebroare i exil
5 juni 2007 · 970 Inlägg

Låter som att dämparna och/eller bussningarna är tvärslut i bakvagnen. Testat med en 4-hjulsinställning?

Hej FRA!
doffen_kicker Avstängd
5 juni 2007 · 84 Inlägg

låter som bussningarana e lite dålige

BHF
6 juni 2007 · 14 Inlägg

ja bussningar är säkert slut men dett kan ej vara så illa, och det finns ingen hjulinställning där bak , man kan ej sjustera bakvagnen på en golf 3....

Audi A4 2.0 TDIe Proline "Hulkzilla" (2011)
tjox Däckspert
7 juni 2007 · 298 Inlägg

BHF skrev:
ja bussningar är säkert slut men dett kan ej vara så illa, och det finns ingen hjulinställning där bak , man kan ej sjustera bakvagnen på en golf 3....

skimsa kan man ju göra meningen vill göra de

Livet börjar vid 6200rpm!!!
mektrollet Reparatör
9 juni 2007 · 630 Inlägg

BHF skrev:
ja bussningar är säkert slut men dett kan ej vara så illa, och det finns ingen hjulinställning där bak , man kan ej sjustera bakvagnen på en golf 3....

hade ja vart dig hade jag fixat en beggad bakvagn å bytt ut din gamla . samtiidigt smällt i nya bussningar . Kostar lite pengar men det e inte billigt att köpa nya däck hela tiden heller så wink

BHF
10 juni 2007 · 14 Inlägg

Jag har bytt hjullager bak båda, och båda bussningarna, vi får se sen har jag skiftat däck också....vi får se om en månad hur det ser ut med däcken, är dom slitna så är det bara att byta hela jävla bakvagnen.... det blir ett jävla jobb men vi får se...det tog mig 7 timmar att byta bussningarna...heheh....men jag tror de var värt...wink....

Audi A4 2.0 TDIe Proline "Hulkzilla" (2011)
Audikrille
10 juni 2007 · 324 Inlägg

men även om det inte går att justera bakvagnen så kan du ju alltid kolla om den är sne på något sätt innan du byter den.
En verkstad kan ju kolla med Hjul insällnings systemet hur det ligger till.

Senast redigerat av Audikrille (10 juni 2007)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
BHF
5 mars 2008 · 14 Inlägg

Det är fixat, det var fel på bussningarna och hjullager hadde glapp.....nu är det fixat....TX allihopa

Audi A4 2.0 TDIe Proline "Hulkzilla" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang