ABS problem på volvo 245

Marcusen
8 mars 2008 · 76 Inlägg

Är det  någon som är bra på ABS?
jag köpte idag en gammal 245;a med abs men upptäckte att lampan var bortplockad i panelen samt att abs:en inte  fungerade!
Vilket enligt lagen måste den fungera samt lampa finnas!

HUR får man ut felkoder utan att behöva åka  till verkstaden då motorelen samt avgasrening har  en felsökningsmekanism i  form av blinkkoder på vänster framskärm?!

Snälla..........   behöver  seriös  hjälp

Life is like a turbo
dalldall
8 mars 2008 · 97 Inlägg

skit i abs på en så gammal bil, det gör jag! sätt i lampan och koppla den till laddlampan!

BMW 535 (1988)
Marcusen
8 mars 2008 · 76 Inlägg

Detgår inte då det är olagligt??!!!!!!  big_smile

Jag vill den skall  fungera då min sambo och kanske son  skall  bruka bilen nångång!!
SERIÖSA svar sa jag juee

Life is like a turbo
madness82
8 mars 2008 · 226 Inlägg

vet inga felkoder till abs:n då jag inte har det på min... men det jag kan tänka mig är att nån/några givare till abs:n är skitiga eller trasiga.
i med lampa och prova göra rent givarna.
annars kan du ju fråga här för hjälp http://forum.svenska200klubben.se/index.php

volvoandy
10 mars 2008 · 3 Inlägg

När ABS inte fungerar på dessa gamla bilar eller modern.! Så är det smartast är att koppla den till ladd lampan eller olje lampan. För oftast kostar det rättså myclet pengar. Det är oftast givaren ute på hjulen fram som rostar i sönder. Kostar ungefär 1000 kr st. inte lönt att köpa beg på någon skrot. funkar kanske ett tag eller inte alls.
Mitt råd är att koppla det till en lampan. ABS är ett hjälp i trafiken men oftast ett dyrt hjälp när det går i sönder. men när det är halt en god hjälp!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang