5473
Sök

Volvo 855 t5 spikar!

10 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Tjenna. Min 850 spikar när den blir varm det tyder ju på för lite soppa. eller för mycket luft du får formulera det bäst du vill tongue. tänkte chipppa bilen så småning om. kommer det förvinna i och med att jag få nya värden eller kommer det att stanna kvar.

MVH Anders "alfa"

Mekaniker
472 Inlägg
11 mars 2008
Säker på att det är spikningar? Är det en turbo? När spikar den? på tomgång eller när du gasar på fullt?

BMW-tok

10 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
när jag gasar på fullt....
Japp det är en turbo.

4 824 Inlägg
11 mars 2008
hur mycket laddar du då? är den helt orginal eller är det nån idiot som varit framme och bontrimmat?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

1 079 Inlägg
11 mars 2008
Vad kör du på för soppa, 95, 98 el Vpower?, är den pystrimmad eller har du skenladd kanske nån slang är sprucken, magnetventilen paj? Hur mkt laddar du?
Senast redigerat av Madhouse (11 mars 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

10 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
vet inte exakt vad den laddar har bara en orginal mätare. så vit jag vet så är den inte bond trimmad.
men det jag mest tänkte på va att när man väl chippar den kommer värdena och bli anorlunda så att det det orena förvinner. Om det inte är nåogt mekaniskt förstås !?
Nån som vet nån bra chip leverantör!?

alf

8 297 Inlägg
11 mars 2008
Bara en tanke: hur vet du att den spikar?

Säker på att det inte bara är soppafiltret som är igensatt (ger ryckig och skum gång) eller tänddelarna?Båda är 2 klassiska saker som ger upphov till trådar om 8850is som går dåligt eller spikar. Kan va värt att kolla upp. Dessutom, om den spikar så ska laddtrycket sjunka, den börjar blöddra och blir slöare då den går in i lh-läge samt att lambda (motorelektronik)-lampan tänds.

10 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
så här är grejen lamda lampan har börjat lysa MEN det var för att jag så smart  och drog ur luftmasse mätarn. nån ide om du jag får bort den lampan.

och tack för råden jag skall testa dom..

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
11 mars 2008
jag fick för ett tag sedan för mig att min bil spikade (v70 T5) men det visade sig att det bara va misständningar vid laddtryck, fixades enkelt igenom att skrapa lite på stiften i fördelaren å skrapa lite på rotorn (har självklart köpt nytt men inte monterat ännu) även stiften kan vara värt att kolla över...

är det verkligen spikningar? för ifall det är äkta spikningar så hackar hela bilen så man knappt kan sitta i den å dessutom låter det ganska duktigt...

Misständningar känns mer på att bilen hackar å blir orkeslös

Sök