AMC Hornet, mitt första större projekt (Jakten på motor fortsätter)

_Wallis_
3 februari 2008 · 4 506 Inlägg

De blir fint det, Höga sulor bak hoppas jag på smile

Kan du andas kan du dö.
Trozzo Oekonomisk, ja visst
3 februari 2008 · 966 Inlägg

_Wallis_ skrev:
De blir fint det, Höga sulor bak hoppas jag på smile

Blir nog 15" fram och 16" bak, med typ 50-60 profil

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Trozzo Oekonomisk, ja visst
9 februari 2008 · 966 Inlägg

Tja, alla, var ett tag sen jag skrev sist. Projektet har stått stilla ett tag och kommer fortsätta göra det, har inte tappat lusten utan det är så att jag måste göra iordning min merca först, har ju som jag skrev för ett tag sen fått låna en Vw Lupo av en gargae-granne, nu är det så att hans dotter kanske kommer hem en månad tidigare från sin semester (det är hon som har lupon i vanliga fall) det är därför jag måste göra iordning mercan för annars blir jag utan bil sen igen. Så min fråga till er är ska jag lägga upp en tråd om merca bygget också?

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
9 februari 2008 · 4 190 Inlägg

Klart du ska slänga upp en till tråd big_smile

Synd de där me att de här måste ligga på is ett tag.. Men den är jäkligt snygg nu big_smile
Kämpa på!
Mvh Kim

Trozzo Oekonomisk, ja visst
9 februari 2008 · 966 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Klart du ska slänga upp en till tråd big_smile

Synd de där me att de här måste ligga på is ett tag.. Men den är jäkligt snygg nu big_smile
Kämpa på!
Mvh Kim

Då kommer det komma en tråd om den, tyvärr så måste jag ju göra mercan först, men jag kan ju säga att det inte var ett lätt beslut att ta, är så nöjd med AMC´n men det är för tidigt att ta ut den och köra med redan i mars-april. Men hade det vart framemot sommaren mer så hande jag gjort i ordning den och kört med medans jag fixa mercan.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Soubee
9 februari 2008 ·

Synd att den kommer få stå stilla ett tag men det kanske inte gör ngt, då får du ju mer tid över till att få mer idéer till den. Och få mer perspektiv på den också!

Blir nog minst lika intressant att läsa om MB iaf, då kan man hålla sig sysselsatt tills du öppnar upp denna tråden igen big_smile

Trozzo Oekonomisk, ja visst
9 februari 2008 · 966 Inlägg

Soubee skrev:
Synd att den kommer få stå stilla ett tag men det kanske inte gör ngt, då får du ju mer tid över till att få mer idéer till den. Och få mer perspektiv på den också!

Blir nog minst lika intressant att läsa om MB iaf, då kan man hålla sig sysselsatt tills du öppnar upp denna tråden igen big_smile

Jo, det är tråkigt att horneten får lida, men jag har lite tid att tänka på hur jag ska göra med inredningen.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Rinnegan Malleus Malificarum
9 februari 2008 · 2 401 Inlägg

Säg till om du har hittat en motor. Annars kan du ta kontakt med alseryd, ligger ett antal Cheva 350 i garaget, kan även bygga ihop en potent maskin med runt 500 hästar och bra bränsleekonomi för inte så värst mycket pengar. smile Under 20.000 iaf.

Men det ser bra ut, älskar färgen och bilmodellen. Hoppas att det går bra hädanefter och att det blir färdigt. Ge inte upp nu, du har kommit en bra bit på vägen! smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Trozzo Oekonomisk, ja visst
9 februari 2008 · 966 Inlägg

Siarnaq skrev:
Säg till om du har hittat en motor. Annars kan du ta kontakt med alseryd, ligger ett antal Cheva 350 i garaget, kan även bygga ihop en potent maskin med runt 500 hästar och bra bränsleekonomi för inte så värst mycket pengar. smile Under 20.000 iaf.

Men det ser bra ut, älskar färgen och bilmodellen. Hoppas att det går bra hädanefter och att det blir färdigt. Ge inte upp nu, du har kommit en bra bit på vägen! smile

Ja, någon motor finns inte än, förutom orginal 6:an. får se hur det blir med motorn, kan hända att jag tar kontakt. Ang sugen så finns den kvar, men måste ju ha en bil att åka i också, men det kommer nog hända lite med denna också.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
_Wallis_
9 februari 2008 · 4 506 Inlägg

Kållereds Bildemontering har en:
Dodge Ram V8, Fungerande motor o drivlina.
Dock är det bara en 318 så det är ju ingen värsting.

Kan du andas kan du dö.
Trozzo Oekonomisk, ja visst
1 mars 2008 · 966 Inlägg

Tja, vill bara meddela att jag troligtvis har letat reda på en motor. Ska bara ta reda på lite dimensioner på den för att se om den passar först. Kan dock säga att det kommer bli roligt och se vilka kommentarer det blir, om det nu blir denna motor. men som sagt var återkommer med mer info senare

Senast redigerat av Trozzo (1 mars 2008)

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
_Wallis_
1 mars 2008 · 4 506 Inlägg

Humm det var ett kryptisk inlägg du lade smile
Låter mkt spännande men mät ordentligt först
så du slipper handla en gång till!

Vh Wall

Kan du andas kan du dö.
Trozzo Oekonomisk, ja visst
1 mars 2008 · 966 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Humm det var ett kryptisk inlägg du lade smile
Låter mkt spännande men mät ordentligt först
så du slipper handla en gång till!

Vh Wall

Ja, man vill ju inte avslöja för mycket, väntar fortfarande på måtten på motorn. Kan dock avslöja effekten

300hk och 450Nm

Orginal ska bilen motorn kommer ifrån göra 0-100 på 7,4s och topphastighet på 250km/h trots att bilen väger 2 ton. Så det kan bli spännande att se vad horneten presterar med tanke på att den väger nästan 600kg mindre.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Cuefa Ain't no place like home...
10 mars 2008 · 4 628 Inlägg

Trozzo skrev:

_Wallis_ skrev:
Humm det var ett kryptisk inlägg du lade smile
Låter mkt spännande men mät ordentligt först
så du slipper handla en gång till!

Vh Wall

Ja, man vill ju inte avslöja för mycket, väntar fortfarande på måtten på motorn. Kan dock avslöja effekten

300hk och 450Nm

Orginal ska bilen motorn kommer ifrån göra 0-100 på 7,4s och topphastighet på 250km/h trots att bilen väger 2 ton. Så det kan bli spännande att se vad horneten presterar med tanke på att den väger nästan 600kg mindre.

Hmmm... läst igenom denna tråd nu, hade missat den helt o hållet!

Galet med så mkt effekt i en så lätt bil, kan ju bara bli roligt, eller hur??

Nyfiken på vad det är för spis dock, men min gissning ligger på en corvette-snurra från tidigt/mitten av 90-talet? :-P

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Trozzo Oekonomisk, ja visst
10 mars 2008 · 966 Inlägg

Cuefa skrev:

Trozzo skrev:

_Wallis_ skrev:
Humm det var ett kryptisk inlägg du lade smile
Låter mkt spännande men mät ordentligt först
så du slipper handla en gång till!

Vh Wall

Ja, man vill ju inte avslöja för mycket, väntar fortfarande på måtten på motorn. Kan dock avslöja effekten

300hk och 450Nm

Orginal ska bilen motorn kommer ifrån göra 0-100 på 7,4s och topphastighet på 250km/h trots att bilen väger 2 ton. Så det kan bli spännande att se vad horneten presterar med tanke på att den väger nästan 600kg mindre.

Hmmm... läst igenom denna tråd nu, hade missat den helt o hållet!

Galet med så mkt effekt i en så lätt bil, kan ju bara bli roligt, eller hur??

Nyfiken på vad det är för spis dock, men min gissning ligger på en corvette-snurra från tidigt/mitten av 90-talet? :-P

Tja, har glömt att uppdatera tråden,blir inget köp av den motorn, har kollat lite delar och diverse, det fattades kabelhärva till motorn plus att säljaren fortfarande inte hört av sig. Motorn ifråga var en BMW V12 från 750i, så det blir att leta vidare efter en motor, men har istortsett bestämt mig för att den blir en USA-motor iallafall, då slipper man alla hat-brev.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Cuefa Ain't no place like home...
12 mars 2008 · 4 628 Inlägg

Hehe, V12 hade iofs varit manligt, men frågan är hur lätt det hade varit o få plats? Det är ett jäkla as till motor det... ^^

Kanske en BMW eller Audi V8 annars? Framförallt Audis V8 är ju nästan löjligt lätt även jämfört med en chevy sb, o 280hk/400nm borde väl kanske räcka en stund... ;-)

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Trozzo Oekonomisk, ja visst
12 mars 2008 · 966 Inlägg

Cuefa skrev:
Hehe, V12 hade iofs varit manligt, men frågan är hur lätt det hade varit o få plats? Det är ett jäkla as till motor det... ^^

Kanske en BMW eller Audi V8 annars? Framförallt Audis V8 är ju nästan löjligt lätt även jämfört med en chevy sb, o 280hk/400nm borde väl kanske räcka en stund... ;-)

Ja, jag tror att jag hade fått bygga om tråget på motorn för att få plats med den. Audi eller Bmw v8 ligger också och rulla bland tankarna, har som sagt är inte bestämmt mig än

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
_Wallis_
12 mars 2008 · 4 506 Inlägg

Trozzo skrev:

Cuefa skrev:
Hehe, V12 hade iofs varit manligt, men frågan är hur lätt det hade varit o få plats? Det är ett jäkla as till motor det... ^^

Kanske en BMW eller Audi V8 annars? Framförallt Audis V8 är ju nästan löjligt lätt även jämfört med en chevy sb, o 280hk/400nm borde väl kanske räcka en stund... ;-)

Ja, jag tror att jag hade fått bygga om tråget på motorn för att få plats med den. Audi eller Bmw v8 ligger också och rulla bland tankarna, har som sagt är inte bestämmt mig än

Bilr det inte "onödigt" mkt pill med kabelmattor o styrenheter då?
Ifall du skulle ha igång han i sommar, sammtidigt som du mekkar
med merchan?

Go Amarikan!

Kan du andas kan du dö.
Cuefa Ain't no place like home...
13 mars 2008 · 4 628 Inlägg

_Wallis_ skrev:

Trozzo skrev:

Cuefa skrev:
Hehe, V12 hade iofs varit manligt, men frågan är hur lätt det hade varit o få plats? Det är ett jäkla as till motor det... ^^

Kanske en BMW eller Audi V8 annars? Framförallt Audis V8 är ju nästan löjligt lätt även jämfört med en chevy sb, o 280hk/400nm borde väl kanske räcka en stund... ;-)

Ja, jag tror att jag hade fått bygga om tråget på motorn för att få plats med den. Audi eller Bmw v8 ligger också och rulla bland tankarna, har som sagt är inte bestämmt mig än

Bilr det inte "onödigt" mkt pill med kabelmattor o styrenheter då?
Ifall du skulle ha igång han i sommar, sammtidigt som du mekkar
med merchan?

Go Amarikan!

Behöver inte bli så kletigt om man tar med rätt grejer från donator-bilen ;-)

Om man blev riktigt jävlig skulle man ju kunna sno med audins växellåda o göra en 4wd hornet *flin*

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang