It´s fun chip, någon som kör på ett sådant? erfarenheter?

Decibel
7 mars 2008 · 2 911 Inlägg

torpis skrev:

Decibel skrev:
Så vad gäller innehållet i mjukvaran kan ni nog vara lugna att det funkar.

Har du tittat i mjukvaran själv?   Nånting kan funka tillsynes, men det känns inte rätt om man enbart justera taktningen till magnetventilen i mjukvaran och sen lita blint på knacksensorn skall rädda dig.

Har kikat på endel kärror som vanligast förekommer, t.ex. Audi A4, BMW E34, Volvo 850 utan att det är några väldiga differenser.
Nu har jag inte studerat varenda byte i mjukvaran och undersökt vad den har för påverkan, utan bedömningen att det funkar gör jag på de hundratal kärror vi chippade under året vi var ÅF som inte hört av sig igen med klagomål.

Nog för att jag numera är konkurrent till Itsfun, men ändock tycker jag dom får lite för mycket skit för programvaran, men det är ju mest andra saker som folk klagar på och där verkar det vara andar bullar.

Spiike
7 mars 2008 · 1 196 Inlägg

farsan lämnade in sin bil på itsfun tog ungefär 1 timme sne va den klar smile

rofl
7 mars 2008 · 313 Inlägg

Decibel skrev:

torpis skrev:

Decibel skrev:
Så vad gäller innehållet i mjukvaran kan ni nog vara lugna att det funkar.

Har du tittat i mjukvaran själv?   Nånting kan funka tillsynes, men det känns inte rätt om man enbart justera taktningen till magnetventilen i mjukvaran och sen lita blint på knacksensorn skall rädda dig.

Har kikat på endel kärror som vanligast förekommer, t.ex. Audi A4, BMW E34, Volvo 850 utan att det är några väldiga differenser.
Nu har jag inte studerat varenda byte i mjukvaran och undersökt vad den har för påverkan, utan bedömningen att det funkar gör jag på de hundratal kärror vi chippade under året vi var ÅF som inte hört av sig igen med klagomål.

Nog för att jag numera är konkurrent till Itsfun, men ändock tycker jag dom får lite för mycket skit för programvaran, men det är ju mest andra saker som folk klagar på och där verkar det vara andar bullar.

Its fun enog itne dåliga, precis som dom säger, det jag klagade på var att dom använde tråkig attityd mot iaf mig. Å andra här på förumet har med blivit bemötta dåligt. Iaf, jag har ett itsfunchip i min Bmw E34 å den fungerar hur bra som helst. Itsfun kan sin sak, dom behöber bara gå en kurs i hur man bemöter kunder smile


edit: Sedan får dom sluta ljuga med, mitt chip, eller mina chips, försvann mystiskt 3gånger innan jag fick hem det (enligt dom hade det försvunnit) vilket gjorde en leveranstid på 1månad. Men men..

Senast redigerat av mrdanjel (7 mars 2008)

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig
torpis Forummoderator
7 mars 2008 · 10 572 Inlägg

mrdanjel skrev:
Its fun enog itne dåliga, precis som dom säger, det jag klagade på var att dom använde tråkig attityd mot iaf mig. Å andra här på förumet har med blivit bemötta dåligt. Iaf, jag har ett itsfunchip i min Bmw E34 å den fungerar hur bra som helst. Itsfun kan sin sak, dom behöber bara gå en kurs i hur man bemöter kunder :)

Ingen är perfekt och alla kan göra misstag, men vet man inte hur mycket en S40 T4 laddar i original och lämnar tillbaka en bil som inte går bättre så vet i tusan hur duktig man är...  Jag umgås mest bland S/V40-folk och där poppar det upp titt som tätt nån som har konstiga fel på sin bil pga it's fun chippen.

de som kör sugmotorer förefaller generellt mycket nöjda, medans turboåkarna titt som tätt har bekymmer, och bekymmer + attityden gör att många gett upp och helt sonika rullat till BSR eller Autotech.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Stodde
7 mars 2008 · 6 Inlägg

Har själv chippad bilen (Octavia RS 04) hos itsFun på elmia föra året och har inte något bry med det alls !
På mässan hade dom grymt mycket att göra och var ändå trevlig nog att snacka lite skit med oss .
Att dom sen följde med ut och montera ur styrboxen och satte in den igen efter ingrepet i mjukvaran var också hyggligt !
Så jag tycker dom är bra att ha att göra med men det är min åsikt  !

marcell
18 mars 2008 · 1 Inlägg

Hade själv kollat lite på BSR, Turbocenter, TuningChip, Racimax osv men bestämde mig slutligen för något helt annat. Lämnade in min bil till Jurgen Weiss på Its Fun (låg nära och bokades snabbt och smidigt). Blev en enorm skillnad, verkligen som natt och dag. Insugsljudet ökade lite vilket gör att man kan höra när turbon jobbar mer och vridet som skjuter på är riktigt riktigt trevligt. Allting känns bra mycket vassare och rappare, dessutom svarar den sjukt snabbt och hårt även fast man ligger i 170 km/h och vill upp till 220 km/h, inga problem.

Kan varmt rekommendera Its Fun, förbannat trevliga och kompetenta (och bäst pris).

http://www.itsfun.nu/chiptrim/Audi/a3_8p_05.gif

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang