4698
Sök

Hur fungerar det när man diffar en s70?

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Såg att man kunde köpa diffdrev..
Vill bara ha svar inget skit

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

4 824 Inlägg
29 mars 2008
Vadå hur det funkar, hur menar du? om du tänker på en diffspärr tex en Quaife som jag ska sätta i min så byter man ut den som sitter där orginal vilket gör att istället för att den ger alla effekt till det hjulet som har sämst grepp (spinner ännu mer) så går den in och låser och fördelar kraften jämt till båda hjulen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 mars 2008
removal skrev:

antar att du vill motsatsen dvs odiffa den, så att båda hjulen driver när du gasar i kurvorna.  Om så är faller så köper man en diffbroms, förslagsvis quaife som nämn ovan. kostar i regionen 11000kr och sen montering på det, brukar landa på 15000kr med olja och jobb. (ring Autotech om du vill ha exakt pris)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Offroad Racing
3 123 Inlägg
30 mars 2008
torpis skrev:
removal skrev:

antar att du vill motsatsen dvs odiffa den, så att båda hjulen driver när du gasar i kurvorna.  Om så är faller så köper man en diffbroms, förslagsvis quaife som nämn ovan. kostar i regionen 11000kr och sen montering på det, brukar landa på 15000kr med olja och jobb. (ring Autotech om du vill ha exakt pris)

Äntligen en som har fattat innebörden av ordet diffa. Tack!

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök