4167
Sök

En fråga om volvo S60 `s strålkastare.

Cnc-operatör
608 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
#1
Jag går i tankarna om att byta lyktor fram men såg nu att de klarglasen jag vill ha kostar inte under 5000 kr. sadundrar jag om de går att bara byta själva glaset framför lamphuset..har orginal lyktor med randriga brytningar som är skitfula. Ränderna förstör hela strålkastarens utseende. Gärna tips eller råd . 

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59352/298902_ilcn3t.jpg
Går de att byta ut bara glasen på lyktorna till glas utan brytnings-ränder?!

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan

4 824 Inlägg
30 mars 2008
#2
Klart det går men du får ingen ljusbild för i dom strålkastarna du har nu så får dom ljusbilden i glasen (det är därför dom ser ut som dom gör) medans i klarglasen så får dom ljusbilden i reflektorn.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
30 mars 2008
#3
Du kunde ju dela på glasen och lacka lamphuset i bilens färg.
Det blir riktigt snyggt men är ett jäkla jobb.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
30 mars 2008
#4
Tega skrev:
Du kunde ju dela på glasen och lacka lamphuset i bilens färg.
Det blir riktigt snyggt men är ett jäkla jobb.

Samt att man måste få dom vatten täta i skarven med en lyckad lim sträng. smile

Men annars så köp Bi-Xenox ljusen dom e i klar glas förutom blinkersen 03-04 mod...
Senast redigerat av lonewolf-holm (30 mars 2008)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Cnc-operatör
608 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#5
de lät att bra krånglit..hehe..får ta å behålla dem som de är då roll tack för svaren!

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan


Sök