Konstiga Fel På Din Bil

zzzoder
2 april 2008 · 358 Inlägg

Alfa romeo 164 . kännd för massor av el-fel

Låg o körde i 110 och de regna ute.. kommer en lastbil framför så jag var tvungen att bromsa.. Vid inbromsning så öppnas min el drivna taklucka helt utanvidare.. SKIT KUL då de regna ute.. försökte stänga den med knappen.. tvär död!.. försökte fram o tillbaka.. till slut så bromsa jag ner bilen till 30 och då gick den att stänga.

Engångs grej. vette fan vad som hände.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
Mortalis VW-nörd?
2 april 2008 · 4 332 Inlägg

Konstigt fel, morsans golf mk2, blåser varmluft i kupén tills motorn blivit varm, då börjar den blåsa kall luft uta bara helvete resten av tiden tills den kallnat av igen.
Rätt jobbigt på vintern när de blåser kallt utifrån och inifrån så de bildas is/frost på insidan+utsidan :S

Surferboy Vindsurfare
2 april 2008 · 150 Inlägg

Nipfel skrev:

KG skrev:

Surferboy skrev:
Centrallåset på bmwn är stendött..hmm

Men om jag skruvar loss högtalaren fram, nere till höger så funkar det klockrent!
Dit med högtalaren igen och c-låset fuckar sig.. lol

Kör hellre runt med trasit c-lås än dåligt ljud.

Är väl förmodligen barnsligt enkelt att åtgärda bara man gör ett seriöst försök. roll




// Tobbe

Hahaha, fick en bild i huvet, typ: "hmm, c-låset e kasst... det kanske hjälper om jag tar bort den här högtalaren..?" big_smile
Intressant ställe att påbörja sin felsökning på... lolcool

Haha! Det är ju aldrig det man tror som är felet! Bäst att börja kolla på annorlunda ställen så faller allt på plats big_smile

Lugn nu wink ska förklara..

Centrallåset var som sagt stendött.
Då fick jag tipset att kolla styrboxen som någon påstod fanns bakom högtalaren.. roll
När jag inte hittade någon styrenhet bakom högra högtalaren bytte jag raskt sida och kollade bakom vänster högtalare också..! tongue Ingen styrbox där heller dock..

Då ryckte jag bort dörrsidan och pillade lite och fick liv i skiten! big_smile

Dit med dörrsidan igen - testar - centrallåset funkar fortfarande som det ska.
Dit med vänster högtalare - testar - funkar.
Dit med höger högtalare - testar - stendött..! hmm
Bort med höger högtalare - testar - funkar igen!
Dit med... aa ni fattar.. wink

Det klickar två gånger i ett relä bakom hanskfacket när man låser/låser upp. That's it! cool

Ska undersöka saken någon dag när jag har tråkigt..

// Tobbe

Hellre omkommen och bortförd än bortkommen och omkörd!
ironhead volvoraggare
2 april 2008 · 4 776 Inlägg

på passaten så brukar ju abs bromsen sluta funka om det är för lite vatten öhhh hur det gå hänger i hop

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
TFkarlsson Varningar. 36
2 april 2008 · 1 200 Inlägg

Min volvo startar, sen dör den. Det är så nu. Tippar på LMM eller soppafilter? Om nån har vart med om samma sak och kan tala om vad det är för fel så kan den ju få smiska iväg ett PM eller så till mig.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
2 april 2008 · 2 252 Inlägg

vi fick en kortslutning i en gammel ford farsan hade för länge sen, när man bromsa så tuta den, när man svängde så lyste broms ljuset big_smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
NJ_
2 april 2008 · 2 118 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Min volvo startar, sen dör den. Det är så nu. Tippar på LMM eller soppafilter? Om nån har vart med om samma sak och kan tala om vad det är för fel så kan den ju få smiska iväg ett PM eller så till mig.

så gör min med några gånger innan den fått upp lite värme så den orkar vara igång... skumma bilar de där..

D.i.l.l.i.g.a.f
puttep Stolsvärmare
2 april 2008 · 77 Inlägg

verkar som om denna tråden uppskattas big_smile

Down Under
easy
3 april 2008 · 63 Inlägg

Rolig tråd big_smile
Min golf har en rad med sjuka problem som ingen lyckats komma underfund med.
Ett är att vid varje start drar bakrutetorkarn igång, som inte brukar vilja röra sig när man väl behöver den.
Liksom "Vänta, jag måste stanna och starta om bilen, jag ser ju inget bakåt"
Tröttnade så numera saknar min golf bakrutetorkare cool

STriiiker
3 april 2008 · 609 Inlägg

Känner ingen en del av dessa, körde en gammal motorcykel som även den tutade när man svängde vänster, och alfa 164, farsan hade en sådan, en gång när vi körde på motorvägen slocka all elektrontik, detta var en december natt mitt på E4.. ingen höjdare när dörrarna låste sig och det blev kolsvart framför en i 140....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang