3026
Sök

Widebodybreddning + besiktning = något problem?

DKW
197 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder.. neutral har suttit och funderat en del på detta då man ser många som breddar nyare bilar som är nyare än 98 (då helbilsgodkännande kom, right?) och hur gör ni egentligen vid bes.? Är detta något de säger någonting om , eller har det enbart att göra med vilken man som besiktar bilen..?

Skulle va roligt om någon kunde ge ett bra svar på detta, lr någon som har erfarenheten av det tongue

Mvh
Erik

Low is a lifestyle
956 Inlägg
6 april 2008
#2
det skulle jag gärna veta med big_smile

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Ollikkala Racing
1 725 Inlägg
6 april 2008
#3
Tekniskt sätt så ska det inte vara godkänt då man ändrar bilens yttermått och även spårvidden om man har fälgar som följer bredden.

Sen är det ju upp till varje besiktningsman att bedömma, är ett lotteri som man brukar säga.
Senast redigerat av NIzmO (6 april 2008)

- Time Attack -


Sök