Alkohol

Digital_Kicker
15 april 2008 · 3 721 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Digital_Kicker skrev:
alkohol är livet!

Tills du ligger där i kistan.. wink

haha aldrig!

Syst3m
15 april 2008 · 1 079 Inlägg

evilaudio skrev:

blacken skrev:

evilaudio skrev:
den dagen folk behöver hjälp ur sitt beroende så kan ja hjälpa dom.. ME EN KULA I SKALLEN!!


har man satt sig i skiten så får man fan tar sig ur de me utan en massa hjälp  från staten..

Visserligen så håller jag med dig att "om man har tagit "någon" i båten så får man ro han iland".  Men självklart så ska hjälpa man till i den mån som man kan, utan en massa moralkakor och andra floskler.  Kan man räcka ut en hand och "dra upp" någon, så gör man det helt enkelt.

där tycker vi inte samma..    ja anser.. "skyll dig själv"

Håller med dig. Har man satt sig i skiten ska inte skattebetalarnas pengar gå till det mad.  Deras liv, deras problem.

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
15 april 2008 · 2 456 Inlägg

big_smile Spriten e fin som fan som den alltid är när man gagnar den, ger man sig in i leken så får man
stå sitt kast ......

http://www.kingmagasin.se/upload/54694/family_PEARS.jpg

Som det var en som sade så mad finns det ju vissa som ej ska röra den i första början .....
om ej kan styra sig efter fått ett par käppar i sig som skall slåss och våldföra sig på det andra
könet å barn ect ect å framför allt dönickar som sätter sig bakom ratten på ett fordon.

//S

Senast redigerat av lonewolf-holm (15 april 2008)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
johanhhh
15 april 2008 · 396 Inlägg

Har varit nykterist ända tills nu. Tjej gjorde slut och skit. Så nu blire på flaskan bara.

Muttley
15 april 2008 ·

Syst3m skrev:

evilaudio skrev:

blacken skrev:

Visserligen så håller jag med dig att "om man har tagit "någon" i båten så får man ro han iland".  Men självklart så ska hjälpa man till i den mån som man kan, utan en massa moralkakor och andra floskler.  Kan man räcka ut en hand och "dra upp" någon, så gör man det helt enkelt.

där tycker vi inte samma..    ja anser.. "skyll dig själv"

Håller med dig. Har man satt sig i skiten ska inte skattebetalarnas pengar gå till det mad.  Deras liv, deras problem.

de håller inte jag med om, om en alkoholist vill sluta och bli ren, så har den person rätten att få hjälp. ungefär som en person som buskör och kör av vägen har rätt till läkarhjälp och träning för att komma tillbaka i vardagen när de är en svår olycka.
smile

M3Tim flaggstångsknoppförgyllare
15 april 2008 · 255 Inlägg

jag har ingen problem med spriten ,bara utan big_smile

varför gå på gatan när man kan krypa på trottoaren
Greatsnyggo saabtok
15 april 2008 · 1 306 Inlägg

Alkohol är överskattat bara ......

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Babychrisse
16 april 2008 · 28 Inlägg

M3Tim skrev:
jag har ingen problem med spriten ,bara utan big_smile

jag skapar snarare problem med spriten tongue men sen löser man dom med ännu mer sprit.

Team-Adolfsson Gödseldräng
16 april 2008 · 4 529 Inlägg

allt hade varit bättre utan den där jävla alkoholen
har inte varit full på drygt 5 år nu
och bara tagit kanske en 6 pack folköl på dom 5 åren

har sett för mycket skit pga av alkohol
farsan är halv alkis farfar va alkis och känner en som söp ihjäl sig
så jag skulle bli glad om spriten förbjöds i sverige

Noiseprojekt
16 april 2008 ·

Babychrisse skrev:

M3Tim skrev:
jag har ingen problem med spriten ,bara utan big_smile

jag skapar snarare problem med spriten tongue men sen löser man dom med ännu mer sprit.

blir så när man super i en häckig 740

mumin1 Linköping
16 april 2008 · 181 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

Babychrisse skrev:

M3Tim skrev:
jag har ingen problem med spriten ,bara utan big_smile

jag skapar snarare problem med spriten tongue men sen löser man dom med ännu mer sprit.

blir så när man super i en häckig 740

hahaha x)

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
16 april 2008 · 5 042 Inlägg

Ölen rädda mig från sporten wink

C H E V R O L E T <3
Swinge Kung
16 april 2008 · 191 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
Ölen rädda mig från sporten wink

Den helt klart bästa! big_smile

Det är inte jag som gillar alkoholen, det är alkoholen som gillar mig helt enkelt.. kan inte hjälpa att den kommer och våldgästar mig på helgerna! yikes

Gulmun * Klåpare
16 april 2008 · 1 718 Inlägg

Sprit löser inga problem, men det gör inte mjölk heller... Oavsett vilken drog man intar så är det ens egna val, förbud har aldrig och kommer aldrig att förhindra något. Visst blir det några drogrelaterade dödsfall, men lite spill får man räkna med som pigan sa...

Om jag super bort de tio sista åren i mitt liv så är jag en god medborgare! Staten får pengar varje gång jag besöker gröna skylten och de slipper tio år av pensionsutbetalningar. Jag kommer ha ett roligare liv, och jag slipper tio år på ålderdomshemmet där jag sitter i blöjor i min egen skit och väntar på hjälp.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
blacken
16 april 2008 ·

Syst3m skrev:

evilaudio skrev:

blacken skrev:
Visserligen så håller jag med dig att "om man har tagit "någon" i båten så får man ro han iland".  Men självklart så ska hjälpa man till i den mån som man kan, utan en massa moralkakor och andra floskler.  Kan man räcka ut en hand och "dra upp" någon, så gör man det helt enkelt.

där tycker vi inte samma..    ja anser.. "skyll dig själv"

Håller med dig. Har man satt sig i skiten ska inte skattebetalarnas pengar gå till det mad.  Deras liv, deras problem.

Det är ju det som skiljer oss ifrån apor och andra djur, är förmågan att kunna hjälpa andra "osjälviskt" så att säga. "För varje sjuttifemma som man dricker ur, är drömmen om en bättre värld som man sedan pissar ut".  Dom flesta som krökar hjärnan ur led gör det för att dom "vill" det, ja men VARFÖR gör dom det ?. Självklart att man hjälper någon ifall man kan, annars är man inte mänsklig. Vad  meningen med livet är har jag defenetivt ganska så lite "hum" om, och det nog ganska så få som vet.  Men en sak vet jag bestämt om det, det är inte meningen att vi ska gå nerdrogade, aspackade igenom det, utan uppleva det till fullo på ett nyktert sätt..

Senast redigerat av blacken (16 april 2008)

norrlandsguldbruds
16 april 2008 · 12 Inlägg

dont drink and drive baby

Liner
16 april 2008 · 583 Inlägg

blacken skrev:

Syst3m skrev:

evilaudio skrev:

där tycker vi inte samma..    ja anser.. "skyll dig själv"

Håller med dig. Har man satt sig i skiten ska inte skattebetalarnas pengar gå till det mad.  Deras liv, deras problem.

Det är ju det som skiljer oss ifrån apor och andra djur, är förmågan att kunna hjälpa andra "osjälviskt" så att säga. "För varje sjuttifemma som man dricker ur, är drömmen om en bättre värld som man sedan pissar ut".  Dom flesta som krökar hjärnan ur led gör det för att dom "vill" det, ja men VARFÖR gör dom det ?. Självklart att man hjälper någon ifall man kan, annars är man inte mänsklig. Vad  meningen med livet är har jag defenetivt ganska så lite "hum" om, och det nog ganska så få som vet.  Men en sak vet jag bestämt om det, det är inte meningen att vi ska gå nerdrogade, aspackade igenom det, utan uppleva det till fullo på ett nyktert sätt..

Det som skiljer oss från apor och andra djur är att vi tar livet av oss och dom med droger... tongue

Men helt ärligt, många här verkar vara för "matcho" för att erkänna att för mycke alkohol är farligt för levern och kan leda till en plågsam död... :S

Däremot ser jag inget fel i att hjälpa en alkolist med skattepengar, dom behöver ju hjälp som alla andra. Att inte hjälpa dom skulle ju lika gärna kunna vara samma sak som att inte hjälpa den drä 20åringen som körde 200 in ett träd och behöver läkarhjälp. Han körde ju fort så då får han skylla sig själv då eller?
Tycker ni resonerar som dårar vissa av er!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
blacken
16 april 2008 ·

Skyline_dennis skrev:

blacken skrev:

Syst3m skrev:

Håller med dig. Har man satt sig i skiten ska inte skattebetalarnas pengar gå till det mad.  Deras liv, deras problem.

Det är ju det som skiljer oss ifrån apor och andra djur, är förmågan att kunna hjälpa andra "osjälviskt" så att säga. "För varje sjuttifemma som man dricker ur, är drömmen om en bättre värld som man sedan pissar ut".  Dom flesta som krökar hjärnan ur led gör det för att dom "vill" det, ja men VARFÖR gör dom det ?. Självklart att man hjälper någon ifall man kan, annars är man inte mänsklig. Vad  meningen med livet är har jag defenetivt ganska så lite "hum" om, och det nog ganska så få som vet.  Men en sak vet jag bestämt om det, det är inte meningen att vi ska gå nerdrogade, aspackade igenom det, utan uppleva det till fullo på ett nyktert sätt..

Det som skiljer oss från apor och andra djur är att vi tar livet av oss och dom med droger... tongue

Men helt ärligt, många här verkar vara för "matcho" för att erkänna att för mycke alkohol är farligt för levern och kan leda till en plågsam död... :S

Däremot ser jag inget fel i att hjälpa en alkolist med skattepengar, dom behöver ju hjälp som alla andra. Att inte hjälpa dom skulle ju lika gärna kunna vara samma sak som att inte hjälpa den drä 20åringen som körde 200 in ett träd och behöver läkarhjälp. Han körde ju fort så då får han skylla sig själv då eller?
Tycker ni resonerar som dårar vissa av er!

exakt! helt rätt..

Liner
16 april 2008 · 583 Inlägg

blacken skrev:

Skyline_dennis skrev:

blacken skrev:

Det är ju det som skiljer oss ifrån apor och andra djur, är förmågan att kunna hjälpa andra "osjälviskt" så att säga. "För varje sjuttifemma som man dricker ur, är drömmen om en bättre värld som man sedan pissar ut".  Dom flesta som krökar hjärnan ur led gör det för att dom "vill" det, ja men VARFÖR gör dom det ?. Självklart att man hjälper någon ifall man kan, annars är man inte mänsklig. Vad  meningen med livet är har jag defenetivt ganska så lite "hum" om, och det nog ganska så få som vet.  Men en sak vet jag bestämt om det, det är inte meningen att vi ska gå nerdrogade, aspackade igenom det, utan uppleva det till fullo på ett nyktert sätt..

Det som skiljer oss från apor och andra djur är att vi tar livet av oss och dom med droger... tongue

Men helt ärligt, många här verkar vara för "matcho" för att erkänna att för mycke alkohol är farligt för levern och kan leda till en plågsam död... :S

Däremot ser jag inget fel i att hjälpa en alkolist med skattepengar, dom behöver ju hjälp som alla andra. Att inte hjälpa dom skulle ju lika gärna kunna vara samma sak som att inte hjälpa den drä 20åringen som körde 200 in ett träd och behöver läkarhjälp. Han körde ju fort så då får han skylla sig själv då eller?
Tycker ni resonerar som dårar vissa av er!

exakt! helt rätt..

jo men man måste ju resonera så i livet annars kommer man ju bara bli nån surjävel som sitter hemma fet i soffan och skriker på personer på tv....

OT: undra om dedär va de snällaste du sagt till någon på dehär forumet blacken big_smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
blacken
16 april 2008 ·

OT: undra om dedär va de snällaste du sagt till någon på dehär forumet blacken

Njaaääe det är välan snarare så att när man har kommit upp i dom "övre tonåren" så slår vår tröttheten lite hårdare bara.  Men var inte orolig, snart så blir man piggare... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang