2600
Sök

Eldriven mutterdragare, nåt att ha?

188 Inlägg
21 april 2008
Trådstartare
Farsan har tänkt köpa en eldriven mutterdragare, men undrade mest om det är nåt att ha eller om det är skräp? hade isåfall varit en på harald nyborg för typ 300 kronor, ingen avancerad maskin direkt...

tacksam för svar!!

1 827 Inlägg
21 april 2008
Rustas 900w är bra, men 600 suger hårt.

Som sagt, du måste ha lite kräm i den för att den ska vara användbar.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

VW-nörd?
4 332 Inlägg
21 april 2008
Jopp, så alla är inte värdelösa nej, grannens duger gott ifall man har lite halvrostiga bultar som sitter åt tongue Bra mkt bättre än att bryta ryggen iaf hehe

Försöker iaf
1 998 Inlägg
21 april 2008
Biltemas funkar fint.
Köp dock inte någe billigare.
Swedols, rustas ena, ÖB, går växelhuset på. rena skiten. den bästa höll en å en halv bil (däckbyte)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

506 Inlägg
21 april 2008
ja men d bästa är att ha en kompressor driven, men som snickare har man alla tre sorter, Eldriven, batteridriven å tryckluftsdriven..

Born to be wild and crazy

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
21 april 2008
Julas funkar kanon med ! smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
21 april 2008
Vad är det för fel på dragskaft? Skall du köpa maskin, lägg lite stålar (ca 1 000+) på den, annars skulle jag skippat. Billiga verktyg är i princip ALLTID skit!

Rock'n Roll

1 827 Inlägg
21 april 2008
I vanliga fall skulle jag hållt med, men eftersom min Rusta mutterpicka (900w) har hållt i flera år nu, och den är använd OFTA, fortfarande håller lika bra som när den var ny, så måste detta vara undantaget som bekräftar regeln. Denna pickan kostade nämligen 400:-

Mvh/Marcus

Sothora <3
1 201 Inlägg
21 april 2008
säger bara, använd mutterknacka så lite som möjligt, då den slår i och ur skruvarna.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

3 235 Inlägg
21 april 2008
Den beror på hur kraftig den är.

Jag har en elekrisk, och den är på 350 Nm, och det räcker till det mesta för mig.
Dock tog den inte hjulbultarna på bakhjulen, men de måste jag lossa med 1,5 meter långt skaft.

268 Inlägg
21 april 2008
Vet inte vad jag ska tro om dom. Känns bättre med en spärrnyckel med en lagom lång arm istället

586 Inlägg
22 april 2008
Ett annat altenativ är att ha fräscha muttrar/bultar, och lägga på lite kopparpasta innan du drar åt.

Lossar ju som ingenting sedan du ska ha av dom smile
Senast redigerat av SpotniX (22 april 2008)

1 827 Inlägg
22 april 2008
Jag förstår inte hur en seriös mekaniker kan vara utan en mutterpicka? Nu är det ju så att i garaget använder jag tryckluftpickan, men den använder jag också konstant! Att riva tex hjulupphängningen bak går på 5 min med en picka, och utan tar det 7 svåra år. Dessutom så riskerar man att runda skallarna med en lång hävarm, vilket man inte gör med pickan.

Nej, har du ingen tryckluft så är en eldriven mutterpicka det absolut bästa verktyget du kan ha i ett garage.

Mvh/Marcus

Sök