Försäkring för stylad bil - ej amatörbygge

johan_oern
22 april 2008 · 23 Inlägg

Hej,

Jag hoppas att någon kan föreslå en försäkring som ersätter bilens faktiska värde vid stöld, brand etc, eller åt minståne upp till ett maxbelopp. Jag har monterat på bodykit, huv, vinge, bromsar, fäljar m.m. och det vore ju trevligt om jag kan få ersättning för dem också om olyckan skulle vara framme.

Vad har ni andra med stylade bilar för försäkringsbolag / försäkring ?

Tacksam för snabba svar då jag måste byta försäkring före månadsskiftet.

/ Johan

Batta
22 april 2008 · 1 353 Inlägg

jag vet inget specifikt försäkringsbolag, men det är väl bara att få bilen Värderad av försäkringsbolgat så bör det väl inte vara några problem?
samt spar alla kvitton på sakerna.

men räkna med höjd försäkringspremie.

Senast redigerat av Batta (22 april 2008)

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Westberg Japs :)
22 april 2008 · 775 Inlägg

håller på o letar ja också, har hört på massa olika håll men inget försäkrar stylade bilar, volvia är det som är bäst va ja har hört o va det verkar så blir nog det för mig, men som sagt, spara alla kvitton

Ena Colaberoende
22 april 2008 · 1 219 Inlägg

Bilsport har väl en Entusiastförsäkring till vissa bilar men jag känner inte till villkoren.
Tror att bilarna max får rulla ett visst antal mil per år m.m.

Värt att kolla upp kanske?

/Ena

anvandare_12345
22 april 2008 · 654 Inlägg

Ena skrev:
Bilsport har väl en Entusiastförsäkring till vissa bilar men jag känner inte till villkoren.
Tror att bilarna max får rulla ett visst antal mil per år m.m.

Värt att kolla upp kanske?

/Ena

Bilsport har försäkringar för fordon äldre än 20 år, 1965 eller äldre och amatörbygge. Den sistnämnda måste dessutom vara registrerat som ett sådant.

http://www.bilsport-mc.com/default.asp? … e&p=17

MarcusL #2573
22 april 2008 · 1 489 Inlägg

Ölands försäkringar har jag hört talas om att det är bra om man har en stylad bil..

• Även den starka måste ta i när han skiter
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang