5779
Sök

Helljuset har lagt av, behövs de på besiktningen?? Behöver svar snabbt!

4 299 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
#1
Jaha, besiktning om 2,5 timmar o nu har mitt helljus lagt av :S

Måste helljuset funka för att bilen ska gå igenom besiktningen?? Har snackat me en kompis som inte tror att de behöver funka för att de ska gå igenom...

O när vi stog där o snacka kom jag på att en av pappas bilar som vi hade i 4 år som besiktades varje år hade ett helljus som aldrig lös på hela tiden vi hade den. Och på den fick vi aldrig nån anmärkning mer än "bra att veta".

Så vad tror ni?? Kommer den gå igenom me helljuset ur funktion?? Svara gärna så snabbt som möjligt då jag åker om 50 min..

Mvh Jacob


16 197 Inlägg
22 april 2008
#2
jo de måste funka.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Servicerådgivare
715 Inlägg
22 april 2008
#3
Rallyhalle skrev:
Jaha, besiktning om 2,5 timmar o nu har mitt helljus lagt av :S

Måste helljuset funka för att bilen ska gå igenom besiktningen?? Har snackat me en kompis som inte tror att de behöver funka för att de ska gå igenom...

O när vi stog där o snacka kom jag på att en av pappas bilar som vi hade i 4 år som besiktades varje år hade ett helljus som aldrig lös på hela tiden vi hade den. Och på den fick vi aldrig nån anmärkning mer än "bra att veta".

Så vad tror ni?? Kommer den gå igenom me helljuset ur funktion?? Svara gärna så snabbt som möjligt då jag åker om 50 min..

Mvh Jacob

har ni besiktningstider såhär på kvällen?
Varför ente bara byta lampan så det funkar--- el är det nåt allvarligt fel?

Enligt reglerna måste du nog ha helljus men e dom shysta släpper dom igenom de..

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Mr.RoadRage
428 Inlägg
22 april 2008
#4
Dom måste funka.........

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

4 299 Inlägg
22 april 2008
Trådstartare
#5
De e inte bara lamporna som e paj. De e nåt jävla glapp nån stans, så nu när jag har hållit på me reläna o skit så har helljuset kommit igång men går inte o släcka igen sad

Så vi får hoppas på att dom e sjyssta :S

Tack för hjälpen...


4 299 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
#6
Bilen gick igenom, felet blev en x2:a som innebär att de är ens eget ansvar. Så de blir ingen ombesiktning men de måste vara åtgärdat till nästa års besiktning.

//Jacob


Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
23 april 2008
#7
Rallyhalle skrev:
De e inte bara lamporna som e paj. De e nåt jävla glapp nån stans, så nu när jag har hållit på me reläna o skit så har helljuset kommit igång men går inte o släcka igen sad

Bara en fråga, har du bytt relät? Är ju inte helt ovanligt att kontakterna "svetsar" lite ibland...


4 299 Inlägg
23 april 2008
Trådstartare
#8
bumpe skrev:
Rallyhalle skrev:
De e inte bara lamporna som e paj. De e nåt jävla glapp nån stans, så nu när jag har hållit på me reläna o skit så har helljuset kommit igång men går inte o släcka igen sad

Bara en fråga, har du bytt relät? Är ju inte helt ovanligt att kontakterna "svetsar" lite ibland...

Japp, de är bytt.

//Jacob



Sök