5760
Sök

bilstereo, är detta ok?

stahre
26 april 2008
Trådstartare
#1
kollade på http://www.pixmania.com/se/se/636958/ar … tech-specs

RCA ut : 1 RCA 2.0V (bak/utbytbar Subwoofer)

antar att man bara behöver en utgång för att koppla ett slutsteg? fast jag är helt efterbliven vad det gäller ljud så ni får gärna hjälpa mig att förklara lite:)

Smålänning
7 887 Inlägg
26 april 2008
#2
Du bör ha en utgång per steg, alltså så räcker den om du siktar på okej bruklsbilsljud där du driver framsystem och ev. baksystem på stereon och använder RCA:n till ett bassteg.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

En gång till nu
760 Inlägg
26 april 2008
#3
jo de behövs en rca för att ha steg inkopplat, alternativ kan du koppla in steg på "High Out" så den får signlare från högtalarna. men vill du så kan du skarva en rca kabel så du kan koppla in 2 st steg (dock ej 2st 4kanals steg.

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a


Sök