Vad ska jah ta mej till.. bara problem med min probe

timpan_87
17 mars 2006 · 781 Inlägg

Ilike skrev:

timpan_87 skrev:

Nallen_sthlm skrev:
Det är väll inget och grina över, skroten som sålde lådan får ersätta för kostnader då dom sålt en låda som inte är i det skick den ska va i........ företag har skylldigheter tänk på det.....

öppet köp gäller ändast i 30 dagar.. och inte när man öppnat de lilla locket och kollat va felet vsa på lådan för att konstatera att de va lådan som va kass å inte nåt annat som spökade.

J***a satans skit tänkte jag

Visst ska du ha en ny låda eller pengarna tillbaks, 30 dagars öppet köp betyder att du kan lämna tillbaks lådan inom 30 dagar om de va så att du skulle ångra dej, men i detta fall verkar de som lådan var defekt när du fick den, då gäller (om skroten följer företgasregler) garanti, vilket du har i ett år efter du köpt varan!

gäller de även om verkstan har kollat lite i lådan för att konstatera att den är deffekt då?

Alex_halvordsson
18 mars 2006 · 657 Inlägg

Har en polare som körde en probe, de var den värsta bil vi har varit med om när det gäller krångel.. Tror aldrig den gick 14dgr i sträck utan att det uppstod något fel

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Volvo 240 (1988)
timpan_87
19 mars 2006 · 781 Inlägg

lagade min i början sen har den gåt över 1000 mil nu innan detta problemet kom. så var 14 dag lagar ja inte min.P men för mkt enligt mej

Ilike
20 mars 2006 · 28 Inlägg

Kan verkstaden intyga att den va defekt innan dom gav sej på den så borde de inte något större problem (viktigt att verkstaden inte vållat skadan själv!). Tycker du ska vända dej till din lokala konsumentombudsman han/hon kan hjälpa dej me såna här frågor. Kanske låter krångligt alltihop, men jag tycker inte att 8000 kr är någon struntsumma precis. Å så de ju syn å ha en läcker ford probe bara stående i garaget tongue

BoraV6
20 mars 2006 · 677 Inlägg

Det råkar inte finnas en låda i den här?

http://www.blocket.se/vi/7138877.htm?ca=3_s


Men som sagt, ge dig inte, skroten ska fan inte komma undan med detta.
Vilken skrot är det?
Hur länge sedan är det?

timpan_87
20 mars 2006 · 781 Inlägg

de är inte samma låda som sitter i dom nya modellerna:( ne får kolla upp de

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang