Vad ska jah ta mej till.. bara problem med min probe

timpan_87
10 mars 2006 · 781 Inlägg

hej har en fin probe.. fast de tråkiga är att den krabbar lite då och då.

inte kul och lägga massa pengar på en bil. när man inga pengar har.

nu sist rasade automatlådan.

fick tag på en beg på en skrot i uppsala..

ända som ja hittade i sve.

fick den nerskickad och ditmonterad.

8000 kr fattigade på köpet..

bilen står i typ några veckor minusgraderna kommer..

ska starta bilen och köra å lådan funkar inte..

Kul in på verkstad igen. lådan blir nerplockad oj vatten i den? varför kom inte de ut när ja oljan häldes ut.

hum ½ liter kanske.. lådan värdelös..

visar sig att skroten har tvättat lådan med högtryckstvätt.. JIPPI..

en skrotbil och 2 deffekta automatlåder? vad gör man nu?

har skrivit av mej lite nu iallafall så ja är lite lugnare:P

Sir_x
10 mars 2006 · 945 Inlägg

fan ge inte upp!Bilen är skitfin ju!

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
mrcelica
10 mars 2006 · 1 639 Inlägg

Det enda som håller bra i Proben är motorn som kommer från Mazda
Försök att byta mot en japsracer så slipper du framtida bekymmer ! smile

Senast redigerat av mrcelica (10 mars 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
timpan_87
10 mars 2006 · 781 Inlägg

hum? lådan kommer väll me ändå från mazda? tongue

de ända som krånglat på bilen än så länge förutom slitag har tyvärr varit mazda? hehe

okkar
10 mars 2006 · 694 Inlägg

För fan det är bara att låta bilen stå och jobba ihop lite pengar sen köpa dig en ny låda igen:) finns inte mer att göra.. eller så köper du en till proube hel bil* inte så jätte dyra och har som reservdels bil;) haha typ som alla rover ägare får göra nu för att hitta reserv delar.. eller så byter du till manuell låda.. går men är pilligt!!

timpan_87
10 mars 2006 · 781 Inlägg

ja får se va som händer blir och kolla om det går att bygga en låda av dom 2 jag har först och främst.

sen om de kostar shortan så får man kolla upp vad det kostar att komventera den till manuel. hade varit lite roligare..

får se vad detta slutar

okkar
10 mars 2006 · 694 Inlägg

ja men ge fan inte upp:) köp hellre en skit bil då till och kör med den så länge och gör denna fin:)

Nallen_sthlm Direktör
10 mars 2006 · 305 Inlägg

Det är väll inget och grina över, skroten som sålde lådan får ersätta för kostnader då dom sålt en låda som inte är i det skick den ska va i........ företag har skylldigheter tänk på det.....

Speed limit are only for pussy
timpan_87
11 mars 2006 · 781 Inlägg

Nallen_sthlm skrev:
Det är väll inget och grina över, skroten som sålde lådan får ersätta för kostnader då dom sålt en låda som inte är i det skick den ska va i........ företag har skylldigheter tänk på det.....

öppet köp gäller ändast i 30 dagar.. och inte när man öppnat de lilla locket och kollat va felet vsa på lådan för att konstatera att de va lådan som va kass å inte nåt annat som spökade.

J***a satans skit tänkte jag

AudiS LicensSvetsare
11 mars 2006 · 280 Inlägg

Det var någon som skrev att du skulle byta bil, jag håller med, jag har hafft en probe, riktig jävla skitbil och den är trött som fan.

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
Renjägarn
11 mars 2006 · 638 Inlägg

Hörrö du gå till konsumentverket o KRÄV en ny låda eller ersättning från skroten. Det är deras fel att dom lämnat ut en låda som har vatten i sig och då spelar inte 30 dagar någon roll. Detta var något dom hade KÄNNEDOM om och på så sätt är dom ansvariga.

Kommer väl nånting här snart!
okkar
11 mars 2006 · 694 Inlägg

Renjägarn skrev:
Hörrö du gå till konsumentverket o KRÄV en ny låda eller ersättning från skroten. Det är deras fel att dom lämnat ut en låda som har vatten i sig och då spelar inte 30 dagar någon roll. Detta var något dom hade KÄNNEDOM om och på så sätt är dom ansvariga.

Jaa för fan ställ dom mot väggen det kan du ju fan göra.. om inte så kan du driva det längre du som kommer tjäna på det!!

ebtroX Fordägare
11 mars 2006 · 28 Inlägg

Eftersom du varit på verkstad och konstaterat att det är vatten i växellådan orsakat av skrotens tvätt anser jag att du kan kräva en ny låda eller ersättning för ny.

timpan_87
13 mars 2006 · 781 Inlägg

oki får kolla upp de kanske går.. kan ju inte mer än förlora på det. tongue

FreddeK
13 mars 2006 ·

Ord mot ord....hoppas det löser sig...
jag tycker du ska fixa iordning bilen och sälja den....dom verkar inte så roliga om jag ska vara ärlig (och inte så snygga heller)...men smaken är ju som baken.
Lycka till iallafall....Mvh Fredrik

hogdalracing
13 mars 2006 · 37 Inlägg

har en kompis som har en probe,, inte illa menat men jag har fått en känsla att dom bara krånglar!!

han körde till jobbet en vanlig dag då skärde motorn
men han hade kollat oljan för nån månad sen,,

40 000 fattigare och en annan motor i monterad av Ford värkstad så tog det några veckor så var den tom på olja igen!

så det fick bli totalrenovering av motorn ( som tur var stog Ford för det)  sen har det varit massa andra fel !! 

han köpte bilen för 40 000 kr så bilen var fin så?

men jag har fått intrycket att det är några riktiga skit bilar så gör som min kompis sälj skiten medans du kan.

Lexus is200 (2000)
onej84
13 mars 2006 · 1 854 Inlägg

Importera en från tyskland?

Master-J tekniker
15 mars 2006 · 88 Inlägg

Förslag med fördelar: Om du inte har anskaffa en liten lämplig lokal där du kan meka lite. Skaffa sedan en verkstadshandbok som täcker din växellåda. Återstår att skaffa låna samman en del verktyg och helt enkelt renovera din växellåda. Det är faktiskt enklare än du trot och ger dig en mängd fördelar. den största är erfarenheten att du gjort det, och den kunskapen kan ingen ta ifrån dig... hör gärna av dig med mer specade uppgifter om hur din nya låda reagerade, agerade när den väl satt på plats i bilen.... kan kanske komma med några konkreta förslag.

timpan_87
16 mars 2006 · 781 Inlägg

den första lådan som satt i slirade mellan 2an och 3ans växel. och 4ans växel funkade inte..

fick höra att de inte va lönt att laga lådan så införskaffade mej en ny.

låda 2 köpt från en skrot hade dom tvättat med högtryck så de kommit in vatten i lådan.

efter ett tag blev den trög och var svårt att få i N R och så vidare den låg i D i alla lägen.

ibland hoppade den rätt.

sen när ja körde den till verkstaden låg den på samma växel hela tiden 1ans växel troligen.

den går lite trögt i lådan kan va så att ex 1an och backen ligger å tjabba med varandra lr något.. är bara chansingar.

Ilike
17 mars 2006 · 28 Inlägg

timpan_87 skrev:

Nallen_sthlm skrev:
Det är väll inget och grina över, skroten som sålde lådan får ersätta för kostnader då dom sålt en låda som inte är i det skick den ska va i........ företag har skylldigheter tänk på det.....

öppet köp gäller ändast i 30 dagar.. och inte när man öppnat de lilla locket och kollat va felet vsa på lådan för att konstatera att de va lådan som va kass å inte nåt annat som spökade.

J***a satans skit tänkte jag

Visst ska du ha en ny låda eller pengarna tillbaks, 30 dagars öppet köp betyder att du kan lämna tillbaks lådan inom 30 dagar om de va så att du skulle ångra dej, men i detta fall verkar de som lådan var defekt när du fick den, då gäller (om skroten följer företgasregler) garanti, vilket du har i ett år efter du köpt varan!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang